Dit zijn de beste merkactivaties van januari 2020

De maand dat Volkswagen een autoshowroom verborg in de wildernis en Fi Network een YouTuber levend begroef.

The No Show Room -
BBDO

Volkswagen – The No Show Room // Bureau: Nord DDB

In het ruige noorden van winters Zweden verstopte Volkswagen een gloednieuwe Passat. Wie de auto als eerste vond, mocht hem houden. Online en offline liet Volkswagen aanwijzingen achter voor wannabe avonturiers. In de meeslepende tv-commercial, waarin vier bekende skiërs de verborgen showroom passeren, legt Volkswagen en passant een mooie link met zijn sponsorschap van Zwedens nationale skiteam.

Advertentie
advertisement
Volkswagen – The No Show Room

Four Seasons Condoms – Generation Intervention // Bureau: CHE Proximity

Volgens condoomfabrikant Four Seasons zucht Australië onder een ‘millennial seks recessie’. Jonge volwassenen hebben 50% minder seks dan de generatie van hun ouders. Met het Generation Intervention Pack introduceert het merk een limited-edition collectable waarmee – jawel – ouders hun kinderen kunnen stimuleren om vaker het bed in te duiken. Ook Australische influencers kregen ongevraagd (en hilarisch) advies van ervaringsdeskundigen.

Four Seasons Condoms – Generation Intervention

Fi Network – Buried in Gigabytes // Bureau: PS21

Spaanse telecom-nieuwkomer Fi Network liet op spectaculaire wijze zien wat gigabyte-wise mogelijk is met zijn abonnementen. Ze lieten YouTuber Widler Soldier – dik 2,26 miljoen volgers –  levend begraven. Om zijn kist van het slot te krijgen, moest Widler 30GB aan data verbruiken. De vier uur durende live experience was een knaller op YouTube en resulteerde in 23% meer nieuwe klanten. Sterk staaltje Generatie Z-marketing!

Fi Network – Buried in Gigabytes
Advertentie