Dopper begint wereldwijd offensief tegen plastic wegwerpwaterflessen ​​​​​​​

Honderden organisaties doen mee, van AH en Tony’s Chocolonely tot Bol.com en Ace & Tate.

De Nederlandse sociale onderneming Dopper heeft een film en minidocumentaireserie uitgebracht waarin het mensen portretteert die wereldwijd strijden tegen plastic afval in de oceanen.

De producties maken deel uit van de lancering vandaag (Het is World Oceans Day) van een wereldwijde beweging - de Dopper Wave. Deze spoort organisaties en individuen aan géén plastic wegwerpwaterflessen meer te gebruiken.

Van AH tot Bol.com

Dopper werkt inmiddels met meer dan 300 partners in heel Europa samen, waaronder Bol.com, het duurzame Londens modelabel House of Sunny, internationaal brillenmerk Ace & Tate, Tony's Chocolonely en body positivity-ambassadeur en voormalig professioneel surfer Laura Crane.

De campagne strekt zich ook uit tot retaildisplays in Albert Heijn, met daarop een QR-code die het winkelend publiek kan scannen om zich direct aan te sluiten bij de beweging.

Docuserie en film

De 90 seconden durende film waarmee de nieuwe beweging van start gaat is gemaakt door Doppers interne creatieve team samen met Chapter Amsterdam. Het laat mensen wereldwijd zien die met simpele, alledaagse handelingen een verschil maken. Dopper noemt ze wavemakers. Van Lilly Platt, een 11-jarige activiste die in Nederland woont, tot Miss Donna-Ray Jones, een dragqueen die plastic een tweede leven geeft op het podium.

De film gaat vergezeld van een serie van 8 minidocumentaires, die de uiteenlopende verhalen vertellen van de wavemakers en zo laten zien hoe iedereen, waar dan ook, iets kan veranderen.

Een van de 8 minidocu's

Gezamenlijke belofte

Dopper zet zich inmiddels meer dan 10 jaar in voor het terugdringen van wegwerpplastic en de plasticsoep in onze oceanen.

De Dopper Wave is een beweging van individuen en organisaties uit verschillende branches en landen die gezamenlijk beloven om:

  • Geen wegwerpwaterflessen meer te gebruiken
  • Kraanwater te drinken waar en wanneer dat kan
  • Altijd een herbruikbare waterfles mee te nemen
  • Anderen te inspireren om zich ook aan te sluiten bij de Dopper Wave  

Mensen of organisaties die willen aansluiten kunnen op deze actiepagina van Dopper terecht.  

Plaats als eerste een reactie

Advertentie