Eurojackpot presenteert in nieuwe campagne nóg meer money

Kansspelmerk vergroot ‘jackpotpropositie’ en mikt op ‘typische jackpotjager’ in door Dept ontwikkelde campagne.

Voor het eerst sinds zijn tienjarig bestaan voert Eurojackpot, onderdeel van de Nederlandse Loterij, een productwijziging door: spelers kunnen nu een jackpot van maximaal 120 miljoen euro winnen, waar dit voorheen max. 90 miljoen euro was. Daarnaast wordt vanaf aanstaande vrijdag niet één maar twee keer per week een trekking georganiseerd.

Inmiddels kan Eurojackpot in achttien Europese landen gespeeld worden. De kans om met een kleine inleg een extreem hoog geldbedrag te kunnen winnen, spreekt duidelijk aan, zegt Saskia Baartman, business director van het kansspelmerk. 'Om ons merk te versterken en onze spelers, die typische jackpotjagers zijn, een interessant product te kunnen blijven bieden, hebben we deze wijziging doorgevoerd.'

Rijker speelveld

Net als in vorige tvc's van Eurojackpot is de Zoveelmoneyman het gezicht van de campagne. Ditmaal organiseert het komische figuur een ‘exclusieve revealparty' waar onder begeleiding van een lied het astronomische bedrag van €120.000.000 (!) wordt onthuld. De genodigden gaan uit hun dak van enthousiasme en het feest barst los. 'Je kunt één keer heel hard roepen dat de jackpot nu kan oplopen tot 120 miljoen, maar als je het vertelt in een lied wordt dat speelveld veel rijker’, zegt Rob Voortman, creative director van Dept.

De campagne volgt -waarschijnlijk onbedoeld- op een recent voornemen van minister Franc Weerwind om reclame voor (online) kansspelen te verbieden. ‘De politiek eist nu volledig stoppen van gokreclame, maar ik vind dat ze dan die hele liberalisering niet hadden moeten doorvoeren. Het is raar om de hele markt vrij te geven, maar je mag je niet bekendmaken aan het Nederlandse publiek. Dat is het typische opportunisme van de politiek', zegt Ster-directeur Frank Volmer daarover. 

De campagne van Eurojackpot wordt uitgerold op televisie, radio, online, out of home, social media en in retail. Bekijk 'm hieronder:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie