Premium

Fanta brengt Halloween-film uit op Snapchat

Deze video is volgens Fanta de eerste horrorfilm op Snapchat.

Fanta brengt een film uit via Snapchat genaamd ‘The Lens’. Deze campagne, geregisseerd door Kevin Boitelle in samenwerking met Isobar, moet de doelgroep attenderen op de Snapchat-filters en het merk aan Halloween verbinden.

‘Zoals wij Coca-Cola koppelen aan kerst, willen we Fanta met Halloween associëren’, zegt Kirsten van Zandwijk, communicatiemanager bij Coca-Cola Nederland. ‘Halloween wordt steeds groter in Europa en hierop spelen we in. Het feest past bij Fanta omdat het drankje oranje van kleur is. Daarnaast is Halloween ook speels, men verkleedt zich en haalt grappen bij elkaar uit, wat past bij het merk.’

Gebruikers kunnen met de app een QR-code op de verpakking scannen, zo worden de filters geactiveerd. Deze actie is onderdeel van een geïntegreerde campagne, vervolgt Van Zandwijk. ‘Vanuit verschillende kanalen communiceren we over de campagne naar de doelgroep: jongeren van 13 jaar en ouder. Dit doen we via buitenreclame, bioscooptrailers, social media, influencer marketing en televisie.'

Het is de tweede keer dat Fanta een Halloween-campagne op Snapchat uitrolt. ‘Dit jaar is de actie uitgebreider’, vervolgt Van Zandwijk, ‘dit komt door de film en we hebben meer filters.’

Daarnaast maken gebruikers kans op tickets voor Frights Nights in Walibi. Het merk is daar aanwezig met een Fanta-truck. Van Zandwijk: ‘Winnaars hebben exclusief toegang tot deze truck. Wat er binnen gaat gebeuren, is een verassing.’

Horrorfilm
Campagne van vorig jaar
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie