Gamma viert vijftigjarig bestaan met ode aan onze klusgewoontes

In de tvc's, waar een een familie wordt gevolgd van 1971 tot nu, is te zien hoe klusgewoontes worden doorgegeven van generatie op generatie.

Om het vijftigjarige jubileum van Gamma te vieren, heeft Wunderman Thompson een campagne ontwikkeld die onze klusgenen in de spotlights zet. De campagne wordt verspreid via tv-commercials, outdoor, radio en social. In de tv-commercials, waar een een familie wordt gevolgd van 1971 tot nu, is te zien hoe typische klusgewoontes worden doorgegeven van generatie op generatie.

Advertentie
advertisement

Toen Gamma op 11 mei 1971 in Breda de deuren opende, was het de eerste doe-het-zelf-bouwmarkt van ons land. Nederlanders begonnen massaal zelf te klussen: er werd van alles in en om het huis verbouwd. En iedereen klust op zijn of haar eigen manier, zo stelt de bouwmarkt. Voor de campagne onderzocht Gamma welke typische gewoontes Nederlanders hebben tijdens een klus. Zo is er de klusser die vrolijk fluit wanneer alles lekker loopt, of de klusser wiens potlood steevast achter zijn of haar oor zit? En dan zijn er de klussers die altijd alles drie keer moeten nameten om het zeker te weten. Vijftig jaar Gamma wordt gevierd met een ode aan al deze eigenzinnige klus-eigenschappen.

(Tekst loopt door onder de video)

16mm-film

'Een feest van herkenning', zegt marketing & communicatiemanager van Gamma Laurens Miedema over de campagne. 'Niet alleen omdat kijkers de eigenaardigheden zullen herkennen in hun eigen familie, maar ook vanwege het tijdsbeeld. Er is veel zorg besteed aan historische details om het zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken. Zo zijn er originele verfblikken uit de jaren '80 gebruikt en dragen de hoofdrolspelers vintage jeans. Bovendien zijn de tv-commercials gedraaid op camera’s uit de desbetreffende periodes, zoals 16mm film en VHS-banden.'  

Credits

Adverteerder: GAMMA, Laurens Mie dema, Laura van Riggelen, Wieke van den Hengel, Ibe Hundling.
Bureau: Wunderman Thompson Amsterdam, Marius Gottlieb & Jasper Korpershoek (Creatives), Chris Sant & Dieuwer Bulthuis (Creative Directors), Jan Bouts (Executive Strategy Director), Chariva Geurts (Sr. Producer), Charlotte Lilly (Business Lead)
Senior Screen Producers: Kiek Beljaars, Petra Leddy
Promo & design: Giesbers
Production Designer: Pieter Christiaans
Media: Mindshare & Dentsu
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Basha de Bruijn
Executive producer: Mireille Lampe
Producer: Floor Schroeijers
DOP: Martijn Melis
Fotografie: Jordi Huisman
Online/VFX: Captcha: Alysha Distelbrink
Grading: Captcha: Barry Clarke
Sound: Sound Circus: Kees Kroot
Voice Over: Jasper van Veen
Muziek: Apple of my eye (titel), Bertolf Lentink (artiest & componist), Pennies From Heaven (publisher), 8ball Music (label)

Plaats als eerste een reactie

Advertentie