'Bromance' tussen Philip en zijn hart basis van nieuwe campagne Hartstichting

De campagne gaat over de wederkerige relatie die mensen met hun hart hebben: Zorg jij goed voor je hart, dan zorgt je hart goed voor jou.

De Hartstichting introduceert vandaag de nieuwe campagne Jij & je hart, ontwikkeld in samenwerking met N=5. De campagne gaat over de wederkerige relatie die mensen met hun hart hebben: Zorg jij goed voor je hart, dan zorgt je hart goed voor jou, zo klinkt het. De Hartstichting wil alle Nederlanders weer betrekken bij hun hart en ze motiveren er beter voor te zorgen.

De Hartstichting heeft zich de afgelopen jaren naar eigen zeggen getransformeerd van traditionele fondsenwerver tot een impact gestuurde organisatie die gaat van ‘vragen om te geven, naar geven waar Nederland om vraagt’. 'De Hartstichting biedt steeds meer handelingsperspectieven waarmee mensen voor hun eigen of andermans hart kunnen zorgen. De vraag naar de traditionele euro is daarmee niet meer de belangrijkste vraag geworden', stelt de organisatie.

De basis van de campagne is een korte speelfilm over de ‘bromance’ tussen Philip en zijn hart.

'We hebben bewust gekozen om niet onszelf maar het hart centraal te stellen in de campagne', zegt David Verschoor van de Hartstichting: 'We willen heel Nederland uitnodigen goed voor hun hart te zorgen en wij helpen je daarbij met voorlichting over gezonder leven en eerder opsporen van hart- en vaatziekten, maar ook door wetenschappelijk onderzoek te steunen.'

Bromance

De basis van de campagne is een korte speelfilm over de ‘bromance’ tussen Philip en zijn hart. Vanuit dat vertrekpunt zijn er verschillende commercials en video’s gemaakt die verder de diepte in gaan over hoe je goed voor je eigen hart zorgt. 'Een onderscheidende campagne maken voor een NGO A-merk is niet eenvoudig omdat dergelijke campagnes doorgaans wat zwaarder van toon zijn', Thijs Bontje, N=5. 'We hebben daarom bewust gekozen voor een veel lichtere, bijna komische, toon om een veel positiever en energieker gevoel neer te zetten. Niet alleen om de transformatie van de Hartstichting kracht bij te zetten, maar vooral om de doelgroepen, liefst letterlijk natuurlijk, in beweging te krijgen.'

De campagne werd gemaakt in samenwerking met regisseur Nils Vleugels van productiemaatschappij DPPLR en scenarioschrijfster Lotte Tabbers (De Boskampi’s, De regels van Floor). In het scenario voor de korte film zijn verschillende verhaallijnen verwerkt. Iedere verhaallijn is in de komende campagne ook terug te zien in de verschillende TV-commercials en online-video’s.

Credits

Klant: Hartstichting
Verantwoordelijk bij klant: David Verschoor, Judith Tomasoa, Richard van Nijkerk
Bureau: N=5
Creatie: Tom Meijer, Jesse van Gysel
Creative Director: Thijs Bontje
Producer: Lotte de Rooij
Strategie: Marc Oosterhout, Esther Overmars
Account: Judith Lavalette, Tamara Saelman, Gonny Pullens
Productiemaatschappij: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels
Producer: Niels Visser
DOP: Joris Kerbosch
Muziek: Jorrit Kleijnen
Scenario: Lotte Tabbers
Edit: Annelien van Wijnbergen
Sounddesign: Klevr
Grading: Crabsalad

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie