Hema ontwikkelt tv-campagne met DDB Unlimited

Hema ontwikkelt na een bureau-oriëntatie samen met DDB Unlimited een tv-campagne . Het gaat om een samenwerking op projectbasis.

DDB Unlimited gaat voor Hema een nieuwe tv-campagne ontwikkelen waarin producten ‘voor een beter alledaags leven in een mooiere wereld. Voor iedereen’ centraal staan. Hema werkte sinds 2019 samen met Alfred International, dat destijds werd gekozen na een uitvoerige pitch onder leiding van B&BA. Sindsdien gebeurde er veel bij de oer-Nederlandse retailer. Hema werd ingelijfd door Jumbo en het management werd vernieuwd. Saskia Egas Reparaz werd van Etos aangetrokken als ceo en Picnic-medeoprichter Bas Verheijen kwam aan boord als customer commercial officer. Ook in de marcom-teams daaronder vonden veel wisselingen plaats

Advertentie
advertisement

Co-creatie

Waar Alfred International nog ‘strategisch marcom-partner’ van Hema was, is DDB Unlimited nu op projectbasis ingehuurd voor het maken van een campagne. Een woordvoerder van Hema laat weten dat het bedrijf voor communicatie steeds meer gebruik maakt van creativiteit die Hema zelf in huis heeft. ‘We ontwikkelen zelf ons hele assortiment en gaan die creativiteit ook steeds meer inzetten voor onze communicatie. Ook hebben we inmiddels een eigen fotostudio en eigen dtp-ers. Op projectbasis werken we nog steeds met creatieve bureau’s samen. De tv-campagne wordt ontwikkeld in co-creatie.’ Alfred International blijft lead agency op Jumbo.

Volgens Verheijen heeft DDB een track record in het maken van memorabele campagnes voor brede doelgroepen. ‘We werken ook graag met hun ecd’s Peter van Rij en Martijn van Marle, die ik al sinds mijn Albert-Heijn tijd ken en ben blijven volgen.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie