HEMA kiest Alfred als strategische marcom partner

Het nieuwe bureau gaat per direct aan de slag op basis van het gepresenteerde pitch concept.

Hema (foto: Martin de Witte, Flickr)
Martin de Witte Follow (Flickr)

Na een uitgebreid pitchproces dat in februari in gang werd gezet en dat werd begeleid door Fred Moolhuijsen van B&BA, is de keuze op Alfred Internationaal gevallen. ‘HEMA is begonnen aan een nieuwe fase in haar bestaan waarbij we HEMA nationaal en internationaal als merk weer stevig willen neerzetten. De strategische samenwerking met Alfred is hierbij een belangrijke stap,’ zegt Rutger Anema, Head of marketing communication HEMA.

Advertentie
advertisement

Geweldig campagne-idee

Sanne Tolsma, Client Service Director bij Alfred, benadrukt de goede klik tussen bureau en winkelketen: ‘Vanaf de eerste sessie was er een enorm goede energie tussen beide teams. Daarnaast ligt er een prachtig campagnevoorstel. Wij geloven dat we op basis hiervan samen met HEMA verschil voor het merk en de business kunnen maken.’

Ferry Buitenhuis, Manager marketing campagnes, vult aan dat het bureau invulling gaat geven aan de aangescherpte visie en formule van HEMA: 'Alfred heeft ons een geweldig campagne-idee gegeven hoe we onze merkpropositie de komende jaren kunnen communiceren. We kijken er naar uit om dit gezamenlijk vorm te geven.'

Vanaf het najaar zal de nieuwe aanpak in media en middelen zichtbaar worden. In eerdere berichtgeving werd al gesteld dat het huidige bureau XXS verantwoordelijk zal blijven voor activiteiten als instore communicatie en brochures.

Veel ontwikkelingen

De winkelketen maakt sinds de overname door Marcel Boekhoorn veel ontwikkelingen door. Zo deed Hema  de bakkerijen in de verkoop en maakte het bekend in gesprek te zijn met een grote Nederlandse webshop om daar de eigen producten te verkopen. Ook opende het merk met Albert Heijn onlangs een gezamenlijk winkel, daar kunnen klanten shoppen voor zowel de Hema-rookworst als de AH-boodschappen.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie