Premium

Joe Public maakt 'Britse reclame', Lebara neemt iPhone op de hak en mannen uit de kleren voor IamToro

Ook vanHaren en Wehkamp presenteren opvallende merkcampagnes.

Man met zelfvertrouwen, aldus IamToro.

Joe Public zoekt het (wederom) over de grens en lanceert campagne voor Tenzing

In Londen loopt momenteel een outdoorcampagne van energiedrank Tenzing, die is ontwikkeld door Joe Public in Amsterdam en Johannesburg. De Nederlandse vestiging van het bureau is verantwoordelijk voor de nieuwe pay-off van Tenzing genaamd 'Life's too good for bad energy'.

Ook bedacht Joe Public drie zogenoemde tongue-in-cheek-headlines voor het merk, zoals 'Energy so good, it must be super natural', 'Other energy drinks have an ingredients list longer than a voice note from your mum' en 'Don’t drink anything you can’t pronounce. Acesulfame K, we’re looking at you'.

Met de campagne wil het van origine Nederlandse energiedrankje het opnemen tegen de concurrentie 'die vol zit met kunstmatige ingrediënten'. Tenzing daarentegen geeft je naar eigen zeggen: 'een energieboost zonder de latere crash, omdat de natuurlijke formule overeenkomt met het zout- en suikergehalte van het lichaam.'

Joe Public, dat naast Amsterdam vestigingen in Johannesburg, Kaapstad, Durban en Antwerpen heeft, is momenteel 'de mogelijkheden aan het onderzoeken' om nóg een nieuw kantoor te openen, 'waarbij het Verenigd Koninkrijk een van de interessante markten' is, zegt Jeroen van Eck van Joe Public. Daarover later ongetwijfeld meer.

tenzing
Outdoorcampagne van Tenzing in Londen.

vanHaren presenteert ‘shoefluencer’ in nieuwe campagne

Schoenenretailer vanHaren komt met het vervolg op de goed ontvangen campagne met cabaretier Tina de Bruin, die wederom is ontwikkeld door reclamebureau Bijvoorkeur. Waar we De Bruin eerder als 'schoenencoach' zagen, vertolkt ze nu de -wederom komische- rol van 'shoefluencer' in een vlogserie.

Met de kijker deelt het personage Pippa (De Bruin, red.) 'haar unieke kijk op de wondere wereld van schoenen', aldus Budi Gonzalez de Chaves van Bijvoorkeur. 'In haar vlog leert ze je alles over wat een schoen met je doet. En dat doe ze heus niet voor zichzelf, maar écht alleen voor jou.'

De campagne wordt op social media uitgerold en is daarnaast te zien op de mediakanalen van vrouwenplatform &C.

Mannen 'met zelfvertrouwen' uit de kleren voor IamToro

Boxershortmerk IamToro organiseerde recent een 'live casting' op het Leidseplein in Amsterdam waar mannen in ondergoed van IamToro poseerden. Voorbijgangers met voldoende zelfvertrouwen konden in de aangeklede abri 'als tropische setting' stappen, waarna de foto's direct op het digitale netwerk van JCDecaux in Amsterdam zichtbaar waren. De te winnen prijs: als 'het nieuwe gezicht' van IamToro een retourtje Bonaire voor een nieuwe fotoshoot.

Zo'n zeventig mannen in allerlei maten, vormen en leeftijden gingen op het Leidseplein uit de kleren en poseerden onder aanmoediging van een grote groep enthousiaste toeschouwers, vertelt Marc van Eck, samen met Everon Jackson Hooi en Roland Ykel oprichter van IamToro.

De beelden van de mannen prijkten een week lang op het digitale netwerk van JCDecaux, inclusief een call to action om te stemmen op 'jouw favoriete model' via het Instagram-account van IamToro. Het lifestylemerk meldt dat er uit ruim 12.000 stemmen twee winnaars zijn uitgekomen; deze heren reizen eind september naar Bonaire, waar een shoot van de nieuwe collectie van IamToro plaatsvindt.

Roland Ykel van IamToro: 'Het merk draait om zelfvertrouwen, daarom organiseerden we deze casting die daar primair om draait. Je moet immers maar de ballen hebben om je midden op het Leidseplein bloot te geven. Er is tegenwoordig veel aandacht voor body positivity onder vrouwen, wat heel goed is. Maar ook mannen komen in alle vormen en maten. Zeker niet iedere man is afgetraind, en dat hoeft van ons ook niet. Zolang je maar lekker in je vel zit, en in je boxershort natuurlijk.'

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Jump Retail, Yune heeft de casefilm gemaakt.

Leonie ter Braak is het nieuwe gezicht van Wehkamp

Wehkamp lanceert een campagne waarin men 'fashion en fashionable living' kan shoppen door QR-codes op het beeldscherm te scannen. Ook de (digital) outdoor-uitingen zijn 'shoppable'. Het betreft de eerste campagne van Wehkamp onder de recent door Dentsu Creative ontwikkelde herpositionering 'Het mooie van nu'.

In de campagne deelt RTL-presentator Leonie ter Braak 'met een knipoog haar favoriete fashion items voor komend seizoen. 'Als moeder van twee kinderen laat ze met frisse nuchterheid zien wat er bij haar in huis speelt', aldus het online warenhuis.

De campagne wordt uitgerold op televisie en in outdoor.

Credits:
Klant: Wehkamp
Opdrachtgever: Heleen Janssen, Shura Vermeiren
Burea: Dentsu Creative
Creative director: Mark Muller
Creatives: Thomas Aberson, Judith Hartog
Strategy: Nine de Knecht & Britt Boss
Account team: Lieke de Klein, Fleur van der Eijk
RTV Producer: Carmen Ramsaran
Production Company: Holy Fools
Director: David Eilander
Executive producer: Collin Maas
Producer: Koen van der Knaap
D.O.P.: Robbie van Brussel
Editor: Jorien Voogt
Fotograaf: Rafael Bergman
Grading & Online: Captcha
Sound: Public Audio & Tambr

 

Lebara haakt in op lancering nieuwe iPhone: 'Die heb je helemaal niet nodig'

Lebara grijpt de recente lancering van de nieuwe iPhone 15 aan om de consument bewust te maken van 'de meest logische keuze': met een nieuw sim only-abonnement heb je die nieuwe iPhone namelijk helemaal niet nodig, stelt de provider.

Lebara lanceert op zijn beurt en geheel in stijl van iPhone drie simkaarten in drie verschillende kleuren: Lebara Blue, Dark Saffron en Cadmium Violet. 'Met een nieuwe simkaart en Sim Only-abonnement kan de consument nog wel even door met zijn huidige telefoon', aldus Lebara.

Het betreft een campagne met een duidelijke knipoog, die is ontwikkeld door Natwerk, het vaste bureau van Lebara.

Eelco Gijze, directeur Lebara: 'We geven met deze activatie een dikke knipoog naar de lancering van de nieuwe iPhone van Apple, volgens ons de grootste ooit. Waarom zou je betalen voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt? Om de twee jaar je smartphone inwisselen voor de allerlaatste versie, is onlogisch. Je huidige smartphone doet het vaak nog prima. Dan is een nieuw abonnement afsluiten veel slimmer.'

De campagne wordt online en in outdoor uitgerold. De flinterdunne simkaarten zijn gratis en alleen op 22 september verkrijgbaar bij de Lebara pop-up-store tegenover de Apple Store op het Leidseplein in Amsterdam.

Credits:
Klant: Eelco Gijze & Tanja Notenboom
Reclamebureau: Natwerk
Creatieve directie: Barend Stegeman & Wessel Beumer
Producer: Linda Peterse
Account: Dorien van Soelen
Design: Ruben Brouwer & Yvonne Mak
Strategie: Jens Bezemer & Thom van der Bijl
Productiemaatschappij: Post Neon
Sound: SPSMTC
Social: Unlike
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie