Jonge talenten van The Kennedys maken kleurrijke campagne voor Klabu

Klabu is een Amsterdams goed doel dat sportclubs bouwt in vluchtelingenkampen.

Klabu betekent club in het Swahili. Maar dat niet alleen, tegenwoordig is dat ook de naam van een Amsterdams goed doel. Klabu bouwt sportclubs in vluchtelingenkampen en The Kennedys, een creatieve accelerator van Wieden+Kennedy, maakte voor de lancering een campagne.

De non-profit organisatie is opgericht door Jan van Hövell. Hij wil met het bouwen van sportclubs het leven in vluchtelingenkampen verbeteren. In januari bouwde de foundation zijn eerste sportclub in Kenia. Vorige week was de officiële lancering en Klabu hoopt de aankomende vijf jaar nog 10 clubs te bouwen over de hele wereld. 

Voor de lancering heeft The Kenndys, een creatieve accelerator van Wieden+Kennedy voor jong talent, een campagne gemaakt. Met dit programma wil Wieden+Kennedy jonge creatieven de kans geven om meer werkervaring op te doen. De campagne voor Klabu bestaat uit een sportkledinglijn, een fotoserie van locals uit Kalobeyei, Instagramposts en een film. 

Alle inkomsten van kledinglijn gaan naar het bouwen van nieuwe sportclubs. De fotoserie is gemaakt door Coco Olakunle, zij zat voorheen ook bij de Kennedys. 

Fotoserie Klabu
Fotoserie Klabu
Fotoserie  Klabu
Fotoserie  Klabu
Fotoserie  Klabu

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie