Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape

De supermarktketen zet deze sportzomer Snollebollekes in als aanvoerder van de zogenoemde Oranje-superfans.

Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
Alfred International

Jumbo lanceert een nieuwe sportzomercampagne en introduceert de juichcape. De supermarktketen zet Snollebollekes in als de aanvoerder van de zogenoemde Oranje-superfans. De campagne, ontwikkeld door Alfred International, draagt het motto: Jumbo. Supporter van Superfans.

Advertentie
advertisement
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape Alfred International

Juichcapes, juichslabbetjes voor baby’s en een juichcape voor de hond

Het door Snollebollekes vertolkte lied, ‘Links Rechts’, moet de oranjefans aansteken om enthousiast en verantwoord mee te juichen deze aankomende Oranje-zomer. De supermarktketen legt uit dat er voor de campagne-cape, die exclusief bij Jumbo verkrijgbaar is, kan worden gespaard. Verder geeft de supermarkt te kennen dat de Juichcape voor volwassenen is maar dat er ook Juichcapes voor kinderen zijn en Juichslabbetjes voor baby’s. Ook een cape om een hond te laten supporten is niet vergeten.

Samen juichen

Rob Kemps van Snollebollekes zegt dat hij niet kan wachten tot de sportzomer begint: ‘Geen land kan juichen zoals ons Oranjelegioen dat kan. Dat is de insteek van de speciale oranje uitvoering van ‘Links Rechts’. Of het nu gaat om het EK voetbal, Max in de F1, de renners tijdens de Tour, of de Olympische sporters. Nederlanders juichen altijd samen. Ik hoop heel Nederland enthousiast te krijgen om samen, volgens de regels, in klein comité van links naar rechts te gaan en dit massaal te delen, zodat we alsnog massaal achter onze sporthelden kunnen staan.’

De Snollebollekes Juichcape-commercial

Jumbo | EK 2020 | Snollebollekes Juichcape

Juichhit

De campagne draait volgens bureau Alfred om het in beweging krijgen van heel Nederland, van jong tot oud. Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred, verwacht dat het Snollebollekes-nummer een juichhit wordt. ‘Deze sportzomer gaat dan ook echt alles van links naar rechts bewegen, van de Jumbo familie tot de BBQ-worstjes in de online video’s. Ook wordt het RTL4-logo op de zender door Snollebollekes aangezet om van links naar rechts te gaan.’

Campagne-uitrol

De campagne wordt uitgerold op tv, radio, online, op buitenreclame en en op de social-kanalen. Daarnaast kondigt Jumbo partnerships aan met RTL4, Q-Music en het AD.

Lees ook: Jumbo opent solidaire koelkast tegen probleem van stijgende armoede

Credits

Klant: Jumbo Supermarkten

Verantwoordelijke klant: Roy van Keulen, Werner van Vessem, Jasper Oosterman, Jantiene van Poppel, Anne Peters

Bureau: Alfred International

Strategie: Edward van de Ridder

Account: Jochem Bron, Charlotte Jurgens, Luke Boots, Anna Versluis

Creatie: Jan-Willem Smits, Joost van Nistelrooij, Rogier Mahieu

RTV-director: Charlotte Kempers

Productiemaatschappij: Super Easterfeather / Freddy

Regisseur: Sven Super

Producer: Arjan Oosterveer / Charlotte Kempers

D.O.P.: Ruzbeh Babol

Studio / Motion design: Dion Slegt, Jurre Lüken, Vanessa Spolders

VFX, grading, post productie: Postoffice, De Grot, Freddy

Design & Juichcape: Vijf890

Geluidsstudio: STMPD Recording Studios – Eelco Bakker

Muziek: Snollebollekes – Links Rechts (variant EK)

Media & partnerships: UM Nederland

Plaats als eerste een reactie

Advertentie