KLM maakt commercial over reislustige baby

Hij gaat op ontdekkingsreis, wordt baas bij een groot bedrijf en ontmoet de liefde van zijn leven tijdens het sabbelen op schelp.

Vliegtuigmaatschappij KLM wil laten zien welke rol het kan spelen in iemands leven. Daarom lanceert het merk de campagne ‘Maak je wereld groter’. In de schattige video is te zien hoe een baby opgroeit met KLM. De boodschap is: 'Waar je in je leven ook heen wilt, we gaan er samen naartoe’. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.

‘KLM is de laatste jaren voornamelijk zichtbaar geweest met salescampagnes, zoals Kofferpakkers, Werelddeal Weken en Package Deals. Maar KLM kan ook een rol vervullen in het leven van Nederlanders', verklaart Femke de Zeeuw, director marketing communications & brand KLM Nederland. 'Dit willen we laten zien met de campagne, waarin de focus ligt op het opbouwen van merktrouw.'

Advertentie
advertisement

Liefde op het eerste gezicht

De campagne moet positieve emoties koppelen aan het merk, vult Esther te Pas, managing director bij DDB Unlimited, aan. ‘Omdat we niet elke dag een vliegticket kopen, is een merkcampagne als deze belangrijk vanuit salesoogpunt. Door het merk te koppelen aan een positieve emotie, blijft het hopelijk langer in het geheugen hangen en vergroten we de merkvoorkeur.’

De commercial begint met een baby die in een ledikant ligt. ‘Hé baby, welkom op deze wereld’, zegt de voice-over. ‘Die lijkt nu nog klein, maar hij is groter dan je denkt. Er komt een dag dat je de wijde wereld intrekt.’ Vervolgens komen er allerlei toekomstscenario’s voorbij: de baby gaat op ontdekkingsreis, probeert sushi en ontmoet de liefde van zijn leven. De voice-over sluit af met de tekst: ‘Ja baby, de wereld ligt aan je voeten. En waar je in je leven ook heen wilt, we gaan er samen naartoe’.

Reacties: 3

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Martin de Munnik
"Door het merk te koppelen aan een positieve emotie, blijft het hopelijk langer in het geheugen hangen en vergroten we de merkvoorkeur", zegt Esther te Pas. En gelijk heeft ze. 'Hopelijk' kan weggelaten worden, want er zijn diverse studies en recent ook een MRI-studie van ons, die aantoont dat dit het geval is. 'Hopelijk' doet suggereren dat juist dít aspect niet onderzocht is, terwijl dat vandaag de dag prima kan. 'Wiring' is heel goed terug te vinden in het brein.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Micheal Janssens
Ik kan me nog een tijd herinneren dat hier ook de makers werden genoemd, is er een reden dat dat niet meer gebeurd?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Hugo Spruit
Misleidend
HS

hugo spruit
vr 29-3-2019 15:20
Verzonden items
Aan:
info@klm.nl;
Beste KLM,
graag wil ik mijn ongenoegen uiten over jullie nieuwe commercial waarin een beeld geschetst wordt dat jullie de wereld van een baby'tje groter maken.
Ik vindt het zeer misleidend en triest dat een vliegmaatschappij als KLM met een onverantwoord grote impact van het broeikasgas CO2 met als gevolg klimaatverandering.
Dat jullie in deze commercial durven te stellen dat jullie "de wereld van deze baby groter maken". Maar bij de noodzakelijke maatregelen die genomen moeten worden om het veranderende klimaat en daarmee de mensheid op aarde een toekomst te geven. Dat KLM(en schiphol ook) niet z'n verantwoordelijkheid neemt en vliegen ontmoedigt en de een terechte belasting betalen voor jullie onevenredig grote vervuiling.
Daarom is deze commercial misplaatst en misleidend want dit kind en hele vele anderen gaan de gevolgen van de onverantwoorde luchtvaart-sector het ergste merken.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie