Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit keer geen moestuintjes bij de Albert Heijn, maar insecten sparen

De keten wil zo aandacht vestigen op de afname van insecten in ons land. Dit doet de Albert Heijn samen met Freek Vonk en Naturalis.
AH-insectenactie
AH-insectenactie

Albert Heijn lanceert, in samenwerking met Naturalis, een spaarcampagne. Dit jaar zijn er geen moestuintjes, maar kunnen klanten insecten verzamelen. Hiervoor heeft de keten Freek Vonk, televisiepresentator en bioloog, gestrikt. De actie is opgezet in samenwerking met TBWA\Neboko.

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn staat bekend om zijn spaaracties: Dino Plaatjes, Reis door de Ruimte, Ontdek de wondere wereld, Tech is te Gek, en de afgelopen vier jaar konden mensen moestuintjes sparen. Dit jaar is er een nieuwe actie voor kinderen met plaatjes en tatoeages van insecten. Hiermee wil de supermarkt het belang van biodiversiteit onderstrepen. 

Lieveheersbeestjes

De afgelopen vijftig jaar is het Nederlandse landschap voor insecten steeds minder aantrekkelijk geworden. Albert Heijn wil dit tegengaan door het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen te verminderen, laat Anita Scholte op Reimer, directeur kwaliteit & duurzaamheid bij Albert Heijn weten. 'Wij stimuleren bijvoorbeeld onze aardappeltelers om jaarlijks kilometers akkerranden in te zaaien met een speciaal mengsel van bloemen en kruiden. Zo neemt de biodiversiteit rondom de akkers toe en trekken de boeren natuurlijke "bestrijders" als lieveheersbeestjes en sluipwespen aan.'

Scholte op Reimer wijst op het belang hiervan: 'Insecten zijn voor producten in de supermarkt belangrijk. Zonder bijen en zweefvliegen is het telen van appels en peren een stuk lastiger.'

Insectensafari

In deze campagne leren kinderen van alles over het belang van insecten. Onderdeel van de actie is een educatief verzamelalbum waarin Freek Vonk kinderen meeneemt op ‘insectensafari’. In het boek vinden zij informatie over veertig verschillende insecten: hun kenmerken, natuurlijke leefomgeving en belang voor onze voedselvoorziening. In de bijbehorende AR-app, gemaakt door &samhoud Media, komen insecten tot leven

De actie loopt van 18 maart tot 14 april.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in