KPN brengt gamevrienden samen in kerstcommercial

‘Ik weet niet hoe ze in het echt zijn’, zegt een van gamers in de commercial. KPN regelt een ontmoeting.

Telecombedrijf KPN komt met een kerstcommercial over vriendschap. De Nederlandse Mats speelt al jarenlang online games met zes jongens. De vrienden hebben een hechte vriendschap, maar elkaar nog nooit ontmoet. KPN brengt de jongens samen.

Met de campagne, geproduceerd in samenwerking met bureau N=5, wil KPN digitale vriendschap vieren. ‘Online vriendschappen zijn een belangrijk onderdeel geworden van onze sociale cultuur. Met deze campagne willen we laten zien hoe belangrijk een online vriendschap kan zijn, met name voor jongere generaties’, zegt Daniel te Lindert, creative director bij N=5.

Call of Duty

In de commercial volgt KPN de trip van de 19-jarige Mats uit Zaandam naar het Engelse plaatsje Kent. Hij ontmoet daar voor het eerst zijn online vrienden. De jongens spelen al jaren samen het spel Call of Duty op de PlayStation. Op uitnodiging van het telecombedrijf zagen de zeven vrienden elkaar voor het eerst tijdens een kerstdiner in een pub.

De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Op Facebook en Instagram zoekt KPN verdieping. Jongeren kunnen op Instagram foto's van hun clan delen, waarmee ze kans maken op een PlayStation 4. En ouders leren meer over de waarde van online vriendschappen middels live sessies.

Instagram
Facebook

Credits

Bureau: N=5
Art: Daniel te Lindert
Copy: Thijs Bontje
RTV: Guy van der Hoop
Account: Martijn Pots, Louise Mathlener
Strategie: Niels Pel
Productie: De Haaien
Regie: Victor Vroegindeweij (Hazazah)
Offline: Fatih Tura
Postproductie: De Grot
Music: Sizzer Amsterdam
Sound: Ambassadors
Klant: KPN

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie