Kruidvat, Dentsu Creative en Albert Heijn grote winnaars bij SAN Accent 

Unmuted is New kid on the Block, Jordi Hillenga (Scapino) is Next Merkenbouwer. Fitzroy leidt het bureauklassement met vier Accenten.

Dentsu Creative is Bureau van het Jaar

Donderdagavond zijn in Studio 21 te Hilversum de jaarlijkse SAN Accenten uitgereikt. Naast de in totaal 38 Accenten in twaalf categorieën zijn ook de traditionele ABC Accenten, New Kid on the Block en Next Merkenbouwer uitgereikt.

De presentatie lag in handen van Dionne Stax. Er werd ook kort stilgestaan bij Jorn Kruijsen, de creatief partner van Alfred die vorige week is overleden. Zijn bureau viel meermaals in de prijzen. 

De winnaars

  • Adverteerder van het Jaar: Kruidvat
  • Bureau van het Jaar: Dentsu Creative
  • Consistent Accent: Albert Heijn
  • New Kid on the Block: Unmuted
  • Next Merkenbouwer: Jordi Hillenga (Scapino)

Jordi Hillenga werd in mei dit jaar ook bekroond tot Future CMO of the Year. Kruidvat werd vorig jaar ook benoemd tot Adverteerder van het Jaar, het is niet eerder in de geschiedenis van de SAN voorgekomen dat hetzelfde merk die prijs twee jaar achter elkaar wint. 

Aan adverteerderszijde zijn Kruidvat, La Vie, Randstad en Women Inc & BrandedU dit jaar koplopers met ieder twee prijzen. Bij de bureaus is Fitzroy de winnaar met maar liefst vier Accenten, op de voet gevolgd door Alfred International en The Family, beiden met drie prijzen. Steam, Indie Amsterdam, Dentsu Creative, DDB Unlimited, Joe Public en N=5 gingen ieder met twee Accenten naar huis. 

Bekijk alle winnaars van de 38 Accenten op sanaccent.nl

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie