Premium

Jordi Hillenga (Scapino) Future CMO of the Year 2023

Jordi Hillenga werd verkozen als hét marketingtalent 2023. Dit is de volledige Top 5.

Met de klok mee: Jordi Hillenga, Maarten van Anken, Maud Olieslagers, Cato Sampers, Milki Abadura
De stills zijn afkomstig uit de video's van de kandidaten

De jurering

De jury Erik Hoogenhout (CMS), Yvonne Nassar (Van Gogh Museum), Leroy Niemel (Amaru), Susanne van Nierop (Adformatie) van Future CMO of the Year is op zoek gegaan naar uitzonderlijk marketingtalent dat zich het afgelopen jaar aantoonbaar heeft onderscheiden. 

Wat zijn de criteria? 

Vernieuwing: de marketeer heeft het afgelopen jaar het verschil weten te maken door dingen anders te doen.
Succes: de vernieuwing heeft een aantoonbare positieve impact gehad op een van de marketingdoelstellingen en dit kan worden onderbouwd. 
Visie: heeft een visie op de rol van marketing en de toekomst ervan en deelt deze met collega’s en/of vakgenoten. Hij/zij heeft een creatieve manier van presenteren.

Jordi Hillenga
Jordi Hillenga werd in mei '23 bekroond tot Future CMO of the Year Marco de Swart

De winnaar: Jordi Hillenga

Organisatie: Scapino Retail
Leeftijd: 26 
Functie: Marketing Manager 
Werkzaam in deze functie sinds: Maart 2021


Jordi Hillenga ís zo’n talent. Begonnen als assistent van de ceo van Scapino is hij de afgelopen jaren opgeklommen tot marketingmanager. Hij stuurt een 9-koppig team aan van waarmee hij de strategie van het retailmerk opnieuw heeft vormgegeven. Dit doet hij met een duidelijke focus, goede resultaten en gewaagde activaties. Knap is hoe hij de organisatie meekrijgt en echt leiderschap pakt. Jordi Hillenga: ‘Ik denk dat ik goed kan omgaan met lastige situaties en helder kan aangeven welke richting we op willen.’

Maud Olieslagers
Maud Olieslagers

#2: Maud Olieslagers 

Organisatie: STËLZ
Leeftijd: 27 
Functie: Brand Manager
Werkzaam in deze functie sinds: augustus 2021


De categorie hard seltzer is relatief nieuw en Maud Olieslagers bouwt mee aan de bekendheid van het merk Stëltz. Olieslagers was afgelopen jaar verantwoordelijk voor de merkengagement-campagne die werd doorvertaald naar een community-first-strategie waarin werd samengewerkt met ID&T en Monica Geuze. Ze behaalde, met een klein team, een verdubbeling van de community en een groei van 34 procent in zoekvolume. Maar belangrijker nog: ‘Mensen bestellen bij de bar een Stëltz in plaats van een hard seltzer. Eigenlijk kan je dus stellen dat ik heb gebouwd aan de “Spa Rood” van 2022 en volgens mij is dat een van de grootste voorbeelden van het claimen van je plek in een categorie.’

Milki Abadura
Milki Abadura

#3: Milki Abadura 

Organisatie: Dechase & Aiche 
Leeftijd: 25  
Functie: Founder & marketingmanager 
Werkzaam in deze functie sinds: 2019


Milki Abadura is zowel marketeer als ondernemer. Hij richtte Aiche op, een organisch conceptmerk dat bestaat uit het organiseren van events, maar ook verkoopt hij producten als tassen, t-shirts en hoodies. Aiche opereert volledig vanuit de creativiteit en mentaliteit van de doelgroep en is een voorbeeld van nieuwe marketing. Daarnaast is Abadura oprichter van Dechase, een duurzaam schoenenlabel dat lederen schoenen produceert in Ethiopië. Afgelopen jaar werd de Andenet-campagne gemaakt samen met talent uit Nederland en Ethiopië. Het onderliggende doel van de campagne was om het beeld van Afrika positief te veranderen door de schoonheid van Ethiopië en het vakmanschap uit te lichten.

Cato Sampers
Cato Sampers

#4: Cato Sampers 

Organisatie: Lidl Nederland 
Leeftijd: 28 jaar 
Functie: Team Lead Marketing Campaigns
Werkzaam in deze functie sinds: Augustus 2022


Cato Sampers geeft leiding aan het campagneteam van Lidl Nederland. Dit jaar leverde zij een grote bijdrage aan de ‘Sterk in Eigen Merk’-campagne. ‘We hebben onze eigen merken in het zonnetje gezet, en dat in een tijd waarin prijs-kwaliteitverhoudingen relevanter dan ooit bleken.

Maarten van Anken
Maarten van Anken

#5: Maarten van Anken 

Organisatie: Heineken Nederland
Leeftijd: 28 
Functie: Jr. Brand Manager Amstel
Werkzaam in deze functie sinds: Augustus


Met als doel ‘de harten van consumenten iedere dag een stukje roder te laten kleuren’, werkte Maarten van Anken afgelopen jaar intensief en met enthousiasmerende energie mee aan de Jubileumeditie van Vrienden van Amstel Live.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie