Kruidvat start voor het eerst een driedelige zomercampagne met Lies

De campagne is het eerste nieuwe werk voor Kruidvat van DDB na de fusie met 180.

Lies en haar vriendin gaan op singlereis
Afbeelding: Kruidvat

Kruidvat start een driedelige zomercampagne met de slogan 'Goed voorbereid, groot voordeel.' In de campagne gaat de bekende single moeder Lies met een vriendin op singlereis, maar die trip is niet helemaal wat ze ervan verwacht had. Het is de eerste keer dat Kruidvat haar zomercampagne in drie fases verdeelt. De winkelketen noemt het zelf 'bijzonder, want niet eerder kwam Kruidvat met een grootschalige campagne die ook doorliep tussen de traditionele 'retailpieken' in juni en september.' 

Deze zomercampagne is het eerste nieuwe werk van DDB Amsterdam voor Kruidvat, waarmee de keten doelt op de fusie van DDB met 180 in december 2022. 'Lies gaat deze zomer op vakantie naar LIoret de Mar', zegt Maarten Remmers, creative director bij DDB Amsterdam. 'Niet met haar kinderen, maar met haar beste vriendin, omdat we zo een andere kant van Lies kunnen laten zien. Die van single mom op singlereis, op zoek naar romantiek. Maar ja, Lies is Lies. En dus komt de reis natuurlijk heel anders uit de bus dan verwacht.' 

De winkelketen wil met de campagne 'met een knipoog laten zien dat Kruidvat een compleet assortiment heeft met alles wat je nodig hebt voor een zorgeloze vakantie, tegen de lage prijzen die klanten van ons gewend zijn.'

Minder voor de tv, meer online

Kruidvat start het eerste deel van de zomercampagne vandaag met een tv-commercial, die hieronder te bekijken is. In de zomermaanden volgt het tweede deel. Niet weer als een tv-commercial, maar via sociale media. De redenatie van Kruidvat: veel mensen zijn in die periode op vakantie, dus zitten ze minder voor de tv en zijn ze meer actief op sociale media. Kruidvat gaat daarom 'vol inzetten op social media op een manier zoals we dat nog eerder hebben gedaan', zegt Brenda Smith (director marketing & customer experience bij Kruidvat). Ze licht alvast een tipje van de sluier op: Lies gaat online vakantie-ervaringen delen. Het derde deel van de campagne is een 'zomerfilm' met een 'bijzondere ontknoping die te zien zal zijn op YouTube, Instagram en Facebook.' Deze film verschijnt in de eerste week van augustus. 

(Tekst loopt door onder de video)

Verdieping

Adformatie publiceert later vandaag een uitgebreider artikel over de Kruidvat zomercampagne, inclusief een interview met marketingdirecteur Smith.

Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Productiehuis: Annomann Concept: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Marielle Krouwel
Hear Hear! We schreven hier vorig jaar al over in onze Campagnepraat :) Heel benieuwd naar de reeks! https://www.adformatie.nl/campagnes/hoe-vertel-je-lies-dat-ze-vroeger-leuker-was
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie