Linda Foundation start campagne voor kinderen in armoede

Geïllustreerde eurobiljetten laten de wereld zien die voor gezinnen met minder geld niet vanzelfsprekend is.

Linda Foundation start campagne voor kinderen in armoede
Het Bureau van Talpa Network

Linda Foundation lanceert een nieuwe fondswervingscampagne om geld in te zamelen voor kinderen die in armoede leven, want 'Armoede is niet eerlijk'. In de campagne laat het de ‘andere kant’ zien van eurobiljetten om duidelijk te maken dat geld een barrière opwerpt voor veel kinderen in armlastige gezinnen. 

Voor de campagne, ontwikkeld door het Bureau van Talpa Network, zijn de huidige eurobiljetten geïllustreerd. Door de op de biljetten afgebeelde ramen, deuren en poorten, - die gesloten zijn voor veel kinderen in armoede - zien arme kinderen de wereld waaraan ze geen deel kunnen nemen. 

Advertentie
advertisement
Linda Foundation - Armoede is niet eerlijk
Linda Foundation start campagne voor kinderen in armoede
Linda Foundation start campagne voor kinderen in armoede het Bureau van Talpa Network

Doodnormale dingen niet vanzelfsprekend

De geïllustreerde biljetten moeten duidelijk maken dat voor kinderen die opgroeien in armoede doodnormale dingen als nieuwe schoenen, schoolspullen, een verjaardag vieren en meegaan op schooluitjes niet vanzelfsprekend zijn omdat er geen geld is. ‘De andere kant van het biljet.’ 

Sinds 2013 helpt de door Linda de Mol opgerichte Linda Foundation gezinnen die het financieel zwaar hebben. Volgens de stichting is dit nodig omdat één op de negen kinderen in armoede leeft en dit aantal stijgt.  

Linda Foundation - Kerstmis - Armoede is niet eerlijk
Linda Foundation start campagne voor kinderen in armoede
Linda Foundation start campagne voor kinderen in armoede het Bureau van Talpa Network

'Hausse aan nieuwe armen'

Jocelyn Nassenstein-Brouwer, directeur Linda Foundation wil meer arme gezinnen steunen: ‘Het ‘buitengesloten’ voelen beschadigt kinderen voor de rest van hun leven en dat is op een mooie manier tot uiting gebracht in de campagne. Door corona komt er een hausse aan nieuwe armen en hopelijk draagt deze campagne eraan bij dat wij ieder jaar meer gezinnen kunnen steunen.’

De nieuwe Linda Foundation-campagne wordt uitgerold op tv, social media en in print. 

Lees ook: 

Credits:

Bureau: Talpa het Bureau

Creatie: Auke van Rossum, Daniel Kok en Stefan Da Costa Gomez

Creative Director: Wouter van der Pauw

Creative Producer: Jenny Bakker

Graphic Designer: Denise Jongkind

Projectmanager: Amanda Smits

Regie: Manuel Ferrari

Illustraties: Artbox

Animatie: Artbox

Componist: Jeroen Rietbergen

Geluidsnabewerking: Jaap Wajer

Klant: Linda Foundation, Helena van Hes en Jocelyn Nassenstein – Brouwer

Plaats als eerste een reactie

Advertentie