Stichting Het Vergeten Kind lanceert: ‘Wees lief voor elkaar, vooral thuis’-campagne

Mensen worden opgeroepen een Hartenhuis op te hangen om kwetsbare kinderen te steunen.

Wees lief voor elkaar, vooral thuis
The Gardeners

Vandaag lanceert Stichting Het Vergeten Kind de campagne ‘Wees lief voor elkaar, vooral thuis’. De campagne, ontwikkeld door The Gardeners, vraagt aandacht voor de duizenden kwetsbare kinderen in Nederland die nu letterlijk ‘opgesloten’ zitten. Veel kinderen krijgen momenteel les thuis en niet alle kinderen wonen in een prettige omgeving.

Er zijn volgens Stichting Het Vergeten Kind veel thuissituaties waar de sfeer gespannen is wat kan leiden tot een onveilige situatie. De Stichting vertelt dat thuis spanningen hoog op kunnen lopen omdat een veilige haven zoals school, vriendjes en vriendinnetjes of de sportvereniging er nu niet is. Met de campagne wil Stichting Het Vergeten Kind heel Nederland oproepen om juist nu, vooral thuis, lief voor elkaar te zijn om zo deze kwetsbare kinderen een hart onder de riem te steken.

Advertentie
advertisement
Wees lief voor elkaar, vooral thuis - Stichting Het Vergeten Kind

De commercial

In de commercial wordt een thuissituatie geschetst die voor veel gezinnen, nu we allemaal thuis moeten blijven, herkenbaar kan zijn. Conference calls met kinderen om je heen, dansen in de woonkamer, het verdelen van aandacht en het geven van thuisonderwijs. Volgens de stichting gaat dit niet bij iedereen goed en dat proberen zij duidelijk te maken met de commercial. De campagne is te zien op televisie, radio, out of home, social en via pr.

Het Hartenhuis

Maira Evers, founder en eigenaar van de gardeners vertelt over de campagne: ‘ Heel veel kinderen zitten in een thuissituatie, waar ze helemaal niet in willen zitten. Het doel van deze campagne is om te laten zien dat we deze kinderen niet vergeten zijn. Ook nu niet.’

Margot Ende, directeur Het Vergeten Kind voegt daaraan toe: ‘Met de campagne vragen we aandacht voor de kinderen die het in deze tijden van thuisblijven extra moeilijk hebben. We vragen mensen het Hartenhuis op het raam te plakken om te laten zien dat wij deze kinderen niet vergeten. En we geven tips wat te doen bij zorgen om een kind of gezin in iemands omgeving.’

Om de campagne kracht bij te zetten en de  kwetsbare kinderen een hart onder de riem te steken, wordt er in de campagne opgeroepen om een Hartenhuis, in wat voor vorm dan ook, voor het raam te hangen. Evers van The Gardeners vertelt over het Hartenhuis: ‘Het Hartenhuistaat voor een veilig en liefdevol thuis voor ieder kind en is in 2016 door ontwikkeld door ons voor een post-it-campagne.’

Credits:

Opdrachtgever: Stichting Het Vergeten Kind

Bureau: The Gardeners

Verantwoordelijk bij klant: Margot Ende – van den Broek, Monique Lotsy, Catelijne van der Meer

Creatie: Elisa Kraal, Nikki de la Rambelje

Pr: Lisa van Eck

Account: Stephanie van der Klift, Nadine Marcar

Productie: Oxford House

Geluid: Soundsright

Social Campagne: Hammerfest

Speciale dank: iedereen die homevideo’s beschikbaar heeft gesteld.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie