Premium

Record aantal Nederlandse nominaties bij Lovie Awards 2018

Code d’Azur is als enige bureau in de running voor de titel Agency of the Year.

Lovie

Onder de andere kanshebbers bevinden zich de Duitse bureaus Jung von Matt, BBDO Berlin, Grabarz & Partner en Denkwerk.

De Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards, belonen het beste, meest creatieve digitale werk in Europa. Het is de achtste keer dat de Lovies worden uitgereikt. Dat gebeurt half november in Londen.
 

73 Nederlandse nominaties

Ook dit jaar houden Nederlandse inzenders de opgaande lijn vast. Na 49 nominaties vorig jaar en 38 het jaar daarvoor, komt de teller ditmaal op 73.

Code d’Azur steekt er bovenuit met liefst acht nominaties, waarvan vier keer voor The Lockdown, een Augmented Reality (AR) escaperoom waarmee ABN Amro de jacht heeft geopend op programmeurs, IT-ingenieurs en codespecialisten. De andere nominaties zijn voor de servicebot van KLM en ABN Amro’s Verhuisappje, een verhuisservice via WhatsApp.

Mediamonks komt met zeven nominaties traditioneel goed voor de dag. De nominaties zijn onder andere voor Unsensored Playlist en Red Bull Air Race Life. Dept en Blauw Gras zijn elk vijf keer genomineerd. N=5 was vorig jaar uitgeroepen tot de Lovie Awards Agency of the Year, dankzij de KPN-case Evert_45) en doet het ook dit jaar prima met vier nominaties, wederom met klant KPN (KPN Safe lock).

De Lovie Award bekroond werk in een groot aantal categorieën. Splitsen we de categorieën die betrekking hebben op online advertising campagnes hiervan af, dan zijn de genomineerden:

  • Best Digital Campaign: Paradise Found (Cheil Germany), Vacanceselect – Personal booking experience (Dept), The blind photographer (Grabarz & Partner)

  • Best Integrated Campaign: Save our Species (BETC), Bavaria #Carnavalvrij (Blauw Gras), Samsung Land of Emojis (Cheil Germany), Snapchat Puggerfly (Wieden & Kennedy London)

  • Best PR Campaign: Save our Species (BETC), Samsung Land of Emojis (Cheil Germany), The Uncensored Playlist (MediaMonks)

  • Best Social Media Campaign: Help for Help (BBDO Berlin), Bavaria #Carnavalvrij (Blauw Gras), #ImPerfect (Stendahls)

  • Best Brand Strategy & Planning: Paradise Found (Cheil Germany), Bavaria #Carnavalvrij (Blauw Gras)

  • Best Cause Marketing Campaign: The Uncensored Playlist (MediaMonks), Billboards Beyond Borders (Akestam Holst NoA), Turkcell – #EngelTanimayanlar (People With No Boundaries), Tango Dance (Turkcell)

Vanaf nu kan er overigens ook weer gestemd worden voor de Lovie People's Awards, de publieksprijzen die naast de jury-awards worden toegekend. Stemmen voor de People's Awards kan tot en met 27 september.

Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie