Nike reageert briljant op critici die schoenen in fik steken
Nike kreeg eerder deze week veel kritiek op zijn keuze om American football-quarterback Colin Kaepernick centraal te stellen in de 30e Just do it-campagne.
Kaepernick kwam in 2016 in opspraak omdat hij als eerste American Football-speler knielde tijdens het volkslied uit protest tegen het politiegeweld tegen vooral zwarte Amerikanen.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuVeel van zijn collega’s volgden zijn voorbeeld, nu vooral als protest tegen president Donald Trump.
De samenwerking tussen Kaepernick en Nike leidde tot de nodige ophef op sociale media, met filmpjes van Trump-aanhangers die hun Nikes in de fik steken.
Nike reageerde er dienstbaar op en kwam met een waarschuwingstekst: Of tenminste: het lijkt erop dat het een fake-campagne is. Evengoed blijft het een heerlijke reactie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidBeste Jasper, heb je bewijs dat dit echt van Nike komt?
Zo ja, kan je dat toevoegen aan het bericht?
Mijn snelle Twitter search komt namelijk uit op een jonge Londense creatief die dit (snel) in elkaar heeft geshopt.
Om in de toepasselijke terminologie te blijven: Ik verwacht meer van Adfo dan Fake News..
Ehm, dit is dus fake news. Verspreid door google... Jezus Christus.
Het enige dat verbrand is de waarde van het aandeel Nike... dat duikt naar beneden... verder is het begeleidende commentaar bij dit stuk erg suggestief.
Verkoop van Nike is met 31% gestegen sinds de campagne haha
Awesome!
Tuurlijk is dit niet van Nike. Dan hadden ze wel iets beters bedacht.
Campagne is geweldig trouwens.
@desmond lissone Dank je Desmond, je hebt gelijk waarschijnlijk, dit is in alle enthousiasme iets te snel geplaatst. We hebben je overweging in stukje opgenomen.
Het schijnt dat alle democraten gelijk nieuwe Nikes gekocht hebben:) Helaas de koers stond 3 maanden terug € 85 en daar staat ze weer. Zoiets werkt pas op termijn door en eerder negatief dan positief. Geen enkel merk kan het zich permitteren consumenten te schofferen.
Uiterst domme polariserende campagne. Nike zal snel komen met een nieuwe campagne om zich feitelijk te excuseren bij veel koopkrachtige republikeinen!