Nieuwe Amstel-campagne proost op 'hoe langer de vriendschap, hoe dikker de verhalen'

Een prachtig verhaal over de perfecte strike op de bowlingbaan, blijkt toch íets anders in elkaar te steken.

Screenshot Amstel-campagne

Voor Amstel Bier geen Dry January; het luidt 2024 in met een nieuwe campagne. In de tv-commercial halen de drie bekende Amstel-vrienden een prachtig verhaal aan over die perfecte strike op de bowlingbaan, totdat de barman een ontnuchterend filmpje laat zien. Want, betoogt Amstel, hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen. De campagne is ontwikkeld door Alfred.

Herkenbaar verhaal

'Bijna iedereen gaat wel eens bowlen. Dat maakt dat erin bijna iedere vriendengroep wel een verhaal is over een worp waarbij iets goed misging. In dit geval gooit één van de vrienden een strike, maar de manier waarop deze tot stand komt wordt tijdens gesprekken in de kroeg steeds verder aangedikt', licht Thijs Gussenhoven (marketing manager Amstel) de keuze voor de verhaallijn toe. 

Jeroen van de Sande, executive creative director bij Alfred, vervolgt: ‘Dit nieuwe hoofdstuk in het verhaal van de vrienden vertrekt vanuit een principe dat elke vriendengroep zal herkennen. Elke keer als je een verhaal vertelt over iets wat je samen hebt meegemaakt, wordt het verhaal een beetje groter. Iedereen weet het, en niemand vindt het erg, want het verhaal wordt alleen maar beter. Onze drie vrienden zijn natuurlijk een dankbaar vehikel om zo’n universele waarheid mee uit te dragen.’

De campagne is sinds 30 december zichtbaar op televisie, online en sociale media. Op 11 januari start Vrienden van Amstel Live 2024, waarvoor een langere campagnevideo ontwikkeld is. Hieronder de tv's van dertig en zestig seconden.

Credits:

Verantwoordelijk bij Amstel: Els Dijkhuizen, Thom Ligthart, Thijs Gussenhoven & Maarten van Anken
Bureau: Alfred & freddy
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael ten Heuvel & Teddy Cherim
Edit: MRTN

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Edward Bardoul
In 1999 was ik geen fanatiek bowler dus het bedrijfsuitje van mijn werkgever Lowe Kuiper & Schouten bij Knijn Bowling kon ik alleen maar interpreteren als pure, volkse kitsch. Tegen de tijd dat ik de eerste bal richting de kegels wierp moeten er al vele vaasjes pils in hebben gezeten. We waren luid, vervelend en een groep bowlingfanatici in color coordinated tenue, waarvan eentje zelfs zijn eigen - gouden- bowlingschoenen droeg, ergerden zich zodanig aan ons gedrag dat ze mij erop attendeerden dat we hun sport belachelijk maakten. Jong en jolig als ik was, besloot ik bij mijn beurt, inmiddels alweer een vaasje of wat verder, de bal achterwaarts, tussen mijn benen door, richting de kegels te rollen. Tot mijn eigen grote verbazing en de hilariteit van mijn collega's, bleek het een strike. De groep fanatici was de rest van de avond stil. Mijn collega's- waaronder wellicht ook Rogier Mahieu- waren er getuige van, maar dankzij deze uiterst geestige commercial is mijn anekdote sinds gisteren volstrekt ongeloofwaardig geworden. En bedankt, Alfred!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie