Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’

Duidelijk moet worden dat er meer keuzes zijn dan ‘ja’ en ‘nee’ 

Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’

De nieuwe donorwet is op 1 juli 2020 is ingegaan. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport lanceert daarom een vervolgcampagne om duidelijk te maken dat er meer keuzes te maken zijn dan alleen ‘ja’ en ‘nee’. Het ministerie wil met de campagne bereiken dat meer mensen hun keuze maken. De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko. 

Advertentie
advertisement

De campagne

De campagne start met de vraag: Wat vult Nederland in op donorregister.nl? In de commercial zijn verschillende vrienden én familieleden te zien die elkaar hun persoonlijke keuze vertellen. De uiteenlopende reacties moeten duidelijk maken dat er vier keuzes zijn; ‘ja’, ‘nee’, ‘ik wijs iemand aan die na mijn overlijden de keuze maakt’ of ‘mijn partner beslist’. Alle vier de keuzemogelijkheden komen voorbij. 

Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’

Suzanne Koning, campagnemanager DPC: 'Met deze campagne willen we vooral de nadruk leggen op de 4 keuzes in het Donorregister, dus ook de mogelijkheid om de beslissing over te laten aan bijvoorbeeld je partner. Het maakt niet uit wat je keuze is, als je hem maar invult. Iedereen die geen keuze maakt komt in het nieuwe Donorregister met 'geen bezwaar tegen orgaandonatie’.'

De campagne is uitgerold op tv, radioco en online. Daarnaast zijn uitingen zichtbaar in regionale dagbladen, trams, achterkanten van vrachtwagens en op buitenreclame. 

Lees ook: Nieuwe Donorwet. Iedereen (18+) is automatisch donor

Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’
Nieuwe campagne Donorregister: ‘wat vult Nederland in?’

Credits

Opdrachtgever: ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport & DPC

Bureau: D&B, Open Now & TBWA\Neboko (DOT) 

Productie: Hazazah (Victor Vroegindeweij)

Media: Initiative

Plaats als eerste een reactie

Advertentie