Nike maakt campagne met straatvoetbalheldin en toptalent van Nederlandse bodem

Met de Nederlandse Xavi Simons en Roxanne ‘Rocky’ Hehakaija.

Nike lanceert een nieuwe video ter promotie van de Nike Phantom voetbalschoen. Dit keer participeren niet alleen wereldwijde sterspelers in de campagne, maar ook de twee minder bekende Nederlandse voetballers.

Mysterieuze speler

De commercial vertelt het verhaal van een mysterieuze speler die door mond-tot-mondreclame uitgroeit tot legende. Ook heeft Nike met bureau HarrimanSteel een challenge opgetuigd. De 'Phantom Precision Challenge' daagt fans en professionele spelers uit om een video te plaatsen van hun straatvoetbalskills met de hashtag #AwakenThePhantom. 

De Nederlandse voetballer Xavi Simons heeft een kleine rol in de video. Simons is een 15-jarige jeugdspeler bij FC Barcelona en wordt door Nike gesponsord. Op zijn Instagramaccount, met meer dan 1 miljoen volgers, deelt hij branded content van de campagne.  

Nike
Nike
Nike
Nike

Koningin van het straatvoetbal

De Nederlandse koningin van het straatvoetbal, Roxanne ‘Rocky’ Hehakaija, participeert in de challenge. Zij heeft het onderstaande filmpje geplaatst.

Nike
Nike

Rocky heeft nu Jassina Blom, speelster bij het Belgische damesteam, uitgedaagd om een video van haar vaardigheden te plaatsen. De winnaar wordt op 23 september bekendgemaakt en wint een trip met het straatvoetbalteam van Ronaldinho. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie