Opnieuw geeft NS talent de ruimte, Ben Forte maakt soundtrack nieuwe commercial

Rapper-songwriter uit Utrecht opent het postcorona-treinreizen met de song 'Dit is wat ik nodig had'

NS heeft zijn tweede commercial uitgebracht met de soundstrack gemaakt door een jonge Nederlandse artiest. Nadat Froukje de eerste commercial volgens dit concept voor haar rekening nam met ‘Waar ga jij naartoe vandaag’ is het NS-podium dit keer voor Ben Forte, de 20-jarige rapper-songwriter uit Utrecht, met zijn nummer ‘Dit is wat ik nodig had’.

De commercial vertelt het verhaal van een kleinzoon die de waardevolle momenten met zijn oma gemist heeft en nu eindelijk weer samen met haar op pad gaat. NS neemt er afscheid mee van de periode dat met de trein reizen alleen gebeurde als het echt noodzakelijk was.

Muzikale uitnodiging

Het is de tweede commercial in de grote merkcampagne die NS en TBWA\Neboko lanceerden. Dit bureau won een jaar geleden de pitch van NS dat daarvoor jarenlang samenwerkte met N=5. NS wil zich positioneren als breed mobiliteitsbedrijf en daar moet het Amsterdamse bureau aan gaan bijdragen.

Lees ook: Ivo Steffens (NS): ‘We zijn meer dan alleen een trein’

Ben Forte, die voor de song samenwerkte met TBWA\Neboko en muziekbureau MassiveMusic, is in de commercial te zien achter een stationspiano, die de uitnodiging aan muzikaal talent van de NS symboliseert.

Uitgesteld familiebezoek

Aan de reclame is voor de eerste keer sinds de coronacrisis ook een kortingsactie verbonden. Ivo Steffens, directeur commercie bij NS: ‘We weten uit onderzoek dat veel reizigers uitgestelde dagtrips willen inhalen om bijvoorbeeld naar het museum te gaan of familie en vrienden te bezoeken. Met het Dagretour Dal maken we dat extra voordelig.’

De commercial is drie weken te zien op tv. De gehele campagne waar de tv-reclame onderdeel van uitmaakt loopt tot 16 augustus en is ook te horen op de radio en is online te zien.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie