Ontslagbrief aan teammanager Job-Joris met zijn inwisselbare leven gaat viral

Sophie maakt in guerrilla-stunt gehakt van het managementboekjargon, foute grappen, omlaag trappen en omhoog likken.

‘Waarschijnlijk sta je nu hier te pissen! Want in dit café hang jij als onze teammanager al jaren op iedere vrijdagmiddagborrel (of vrijmibo zoals jij graag zegt) de gebraden haan uit.’

Wie vrijdag zijn werkweek afsloot met een borrel een van de bekende cafés daarvoor in Utrecht, Rotterdam of  Amsterdam (40 in totaal, waaronder Orloff aan de Kade, Melief Blender en De Blauwe Engel), liep kans deze openingszin te hebben gelezen. Hij is uit de ontslagbrief van Sophie. Voor haar teammanager Job-Joris. Ze heeft hem boven de pispot gehangen.

Sophie is klaar met zijn managementboekjargon met zijn bila’s, disruptive en out-of-the-boxdenken ‘terwijl jouw eigen leven geheel inwisselbaar is met iedere andere Skoda-rijdende-van-glampingvakanties-genietende-net-iets-te-fanatiek-langs-de-lijn-bij-zijn-sportende-kinderen-staande middle-manager’.

Omhooggevallen MBO'er

Ze heeft nog meer redenen voor het ontslag, en daarvoor een speciale website voor Job-Joris gemaakt, ter lering en ter vermaak. Ze geeft er 6 waaronder: ‘Je trapt omlaag en likt omhoog. Zo ook naar je manager Jacco, terwijl je hem achter zijn rug om wel constant “omhooggevallen MBO’er” noemt. (@Jacco, ik hoop dat je dit leest).’

De brief sloeg aan, hij ging op LinkedIn razendsnel rond en een kleine 100 duizend mensen bezochten de speciale site. Wie van hen de moeite nam iets verder naar beneden te scrollen kon ook zien wie de ware afzender van de brief was, het online werkbemiddelingsnetwerk Magnet.me.

Iets leukers zoeken

‘Uit een survey die we gedaan hebben onder honderden young professionals kwam dat maar liefst 1 op de 5 young professionals op dit moment ongelukkig is in hun baan’, stelt Vincent Karremans, een van de oprichters en managing director van Magnet.me. ‘Dat kan meerdere redenen hebben, maar een slechte bedrijfscultuur sprong daar als een van de voornaamste redenen uit.’

Met deze stunt wil de bemiddelaar de ongelukkigen in hun baan aan het denken zetten en hen aanmoedigen hun oude job weg te jorissen om een nieuwe, leukere baan te zoeken.

Volgens Karremans lukt dat aardig, naar aanleiding van Sophies keuze hebben zich tientallen jonge professionals aangemeld bij het bemiddelingsnetwerk van Magnet.me.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Marc Fahrner
Hij was erg gaaf!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jeroen
Is dit nu een goeie reclamestunt die tevens gebaseerd is op een echt verhaal? Ik zou het jammer vinden als deze vorm nep zou zijn en puur als reclame is opgezet. Het zou zn doel wellicht niet verliezen(conversie) maar wel het fenomeen nepnieuws versterken
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie