Ooit hoorde je de irritante reclame van Incentro, nu rijd je er langs op de A4

IT-dienstverlener voert ‘ooit-campagne’ op billboards A4 en ‘verandert wereld van reclame’.

Het billboard van incentro

Het bestookte mensen op Radio1 ooit met de belofte van een geldprijs als ze hun baby Incentro zouden noemen en zag dit beloond met de titel ‘irritantste radiocommercial’.

Nu staat de ‘volledige A4’, aldus de IT-dienstverlener, in het teken van zijn nieuwe campagne. De komende twee weken namelijk zien automobilisten, als ze omhoog kijken tenminste, 11 billboards van Incentro.

Daarop staat het thema ‘ooit’centraal, met zinnen als: Ooit was roken stoer, Ooit zat je op Hyves en Ooit was de aarde plat. Incentro zegt zelf hiermee ‘gevoelige onderwerpen aan te snijden om te laten zien dat verandering ondanks het spannend is ook goed is. 

De campagne is de komende zaterdagen ook  op de achterkant van het FD te zien.

'Spraakmakend, wereld reclame veranderen'

Incentro vindt dat het iets spraakmakend heeft bedacht met het ‘overnemen’ van ‘alle A4-reclamemasten ’. In het persbericht meldt het bekend te staan om  haar opvallende reclame-uitingen. Ze schuurt tegen gevoelige onderwerpen en lang bestaande tradities, die ter discussie staan in de maatschappij.’ Volgens zichzelf dan. 

Rogier Duin, board member Incentro, dikt het nog een beetje aan door te stellen dat Incentro bezig is ‘om de wereld van de reclame te veranderen. Wanneer je echt wilt innoveren, moet je oude processen en tradities durven los te laten’, zegt hij.

Met niet heel erg opzienbarende zinnetjes over 'ooit' op 11 billboards dus. Incentro wil ermee laten zien dat het helpt bij IT en veranderingsprocessen.

Advertentie
advertisement

Reacties: 2

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Victor Cijs
Inefficiënte campagne. Incentro blaft en vergeet aan te sluiten bij haar doelgroep.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Edward Bardoul
Incentro voert een campagne die in wezen optimistisch is, want Incentro gelooft dat de mensheid continu verbetering zoekt. Dat gaat met ups en downs, maar als je ver genoeg uitzoomt, zie je alleen maar vooruitgang. Het conflict zit hem in de maatschappelijk onrust. Mensen vrezen verandering. Mensen zijn niet comfortabel bij het verlies van oude gewoonten en cultuurverschijnselen. Verandering is daarom controversieel. Het roept discussies op. Dat schuurt, zeker bij reclame. Van reclame zijn we gewend dat het gerust stelt. Dat het ongemak uit de weg gaat. Maar een geruststellende campagne is een stuk duurder dan een opvallende. Bovendien is verandering voor de klanten van Incentro superrelevant. Dat kopen ze in. Het is moedig als een leverancier hard voor verandering gaat staan. Ook als dat soms ongemakkelijk is.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie