Ook Kruidvat speelt in op het sentiment met nieuwe Kerstcommercial 

Voordeeldrogist wil blijven verrassen met emotionele verdieping in campagnes dit jaar.

Ook Kruidvat speelt in op het sentiment met nieuwe Kerstcommercial 
DDB Unlimited

Kruidvat lanceert de nieuwe kerstcommercial. Volgens de voordeeldrogist is het een opvallend verhaal waarmee het merk in wil spelen op het sentiment van deze tijd. Kruidvat zegt dan dat het de tijd is waarin het geven om elkaar het allerbelangrijkste is. Hieraan wordt uitdrukking gegeven door een meisje dat een verrassende oplossing bedenkt, waardoor iedereen inclusief de Kerstman, toch van een mooie en gezonde kerst kan genieten. De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited.

Advertentie
advertisement

Kerstcadeau commercial | Kruidvat

Kerstcadeau commercial | Kruidvat

Communicatie-aanpak 2020

De kerstcommercial is in lijn met de communicatie-aanpak die eerder dit jaar werd ingezet. Brenda Smith, directeur marketing Kruidvat vertelt over 'voordeel scoren' en de keuze voor emotionele verdieping in communicatie: ‘Al 45 jaar blijven wij trouw aan onze purpose. Een belofte waarmee wij het mogelijk maken dat iedereen zich mooi, gezond en goed kan voelen. Zoals klanten van ons gewend zijn betekent dit wekelijks veel actiecommunicatie. Voordeel scoren blijft belangrijk. Door onze voordelige prijsboodschap nu ook te combineren met een emotionele verdieping op relevante thema’s zorgen we ervoor dat we niet alleen nu, maar ook op de langere termijn ons merk stevig positioneren. De afsluiting van de kerstcommercial: ‘Geef elkaar een mooie en gezonde kerst’, past ook helemaal bij de rol die we als merk hebben.’

Ook Kruidvat speelt in op het sentiment met nieuwe Kerstcommercial 
Ook Kruidvat speelt in op het sentiment met nieuwe Kerstcommercial  DDB Unlimited

Verdieping in de campagnes

Eerder dit jaar heeft de drogisterijketen zich met de campagne ‘Kruidvat blijft Kruidvat, laten horen. ‘Medewerkers vertellen in deze campagne voor iedereen klaar te blijven staan, ook in onzekere tijden, juist nu.’ De wijze waarop vond Kruidvat typisch Kruidvat. Eind oktober werd de vernieuwde communicatie-aanpak opgevolgd met de campagne #geenpiekdezekerst. ‘Dit was een oproep aan consumenten om eerder te starten met hun inkopen voor de feestdagen en deze op een rustig moment te doen, zodat we er met elkaar voor zorgen dat het veilig blijft.’ De keten bracht hiermee een maatschappelijk thema naar voren. 

Investeren in versterken van het merk

Esther te Pas, managing director DDB Unlimited: ‘Het afgelopen jaar was voor veel adverteerders een onzeker jaar, waardoor de focus vaak op de korte termijn ligt. Kruidvat koos er daarentegen bewust voor om juist nu te investeren in het versterken van haar merkbeleving, naast de actiecommunicatie. Een succesvolle beslissing. De campagne Kruidvat blijf Kruidvat leverde veel positieve respons op. Ook de jury van de Effie Awards beloonde onlangs dit vernieuwende geluid met een Leffie.’

De campagne gaat 6 december live, nadat Sinterklaas is vertrokken en wordt uitgerold op tv en de social kanalen.

Lees ook: Campagnerapport: Kruidvat en Ikea reageren succesvol op coronacrisis

Plaats als eerste een reactie

Advertentie