Philips OneBlade zet productrecensies om in filmische verhalen

Philips’ creatieve campagne voor de OneBlade zet echte gebruikersrecensies om in een reeks van vijf commercials in cinematrografische stijl.

Philips’ creatieve campagne voor de OneBlade is gebaseerd op echte – en vaak grappige – gebruikersrecensies en omvat een reeks van vijf korte tv-commercials en online ‘films’ in cinematrografische stijl. De video’s combineren realiteit met fictie en betrouwbaarheid met onverwachte elementen. Met behulp van drama, humor, dans en een dosis eigenzinnigheid om de unieke eigenschappen van de groomingtool tot leven te brengen, wordt de OneBlade gepositioneerd als iconisch. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DEPT®.

De Philips OneBlade 360 (gelanceerd in 2022) heeft een grote impact gehad op het leven van gebruikers. Het is het enige scheerapparaat dat elke haarlengte op het gezicht en lichaam in elke richting kan trimmen en scheren. Met een gemiddelde waardering van vier en een halve ster in meer dan 50.000 reviews van over de hele wereld, besloot Philips de OneBlade opnieuw te introduceren door een selectie van echte online reviews, die bijna vreemder dan fictie lijken, te dramatiseren.

Josefien Olij, global consumer creation, production & strategy leader bij Philips, zei: “Bij het lezen van al die reviews van mensen die zeggen dat de OneBlade zo ongelooflijk goed is, is de manier waaróp ze dat schrijven net zo ongelooflijk. We realiseerden dat we het zelf niet zo hadden kunnen bedenken. Daarom wilden we een campagne creëren die net zo goed is als het scheerapparaat zelf – een die de beoordelingen van de groomingtool weerspiegelt en tot leven brengt.”

“Tijdens het doorlezen van al die geweldige reviews, sommige hilarisch, gedramatiseerd en bijna onrealistisch goed, stonden we voor de uitdaging dat we door regelgeving geen van deze reviews direct konden gebruiken of ernaar konden verwijzen,” aldus João Inácio, creative director bij DEPT®. “Daarom moesten we buiten de gebaande paden denken. Tijdens het creatieve proces en de brainstorms die we hadden, gebruikten we de spanning tussen realiteit en fictie die we in veel van de recensies zagen, wat resulteerde in deze filmische vertelaanpak voor de campagne. Het is geweldig om te zien dat de films gebaseerd zijn op waargebeurde recensies.”

Bekijk de volledige tv-commercials via dept.ly/3ZDb7Rh.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →