Rabobank wil met tvc ‘Praten over geld’ een warme, inclusieve campagne neerzetten

Het hoofdthema van de nieuwe commercial is financiële gezondheid.

De coöperatieve Rabobank

Augustus vorig jaar lanceerde Rabobank een commercial waarin voor het eerst weer het coöperatieve karakter van de bank prominent werd benoemd. En waarin de herkenningsmelodie van de televisieserie Cheers het lijflied van Rabobank werd. Nu, begin april 2021, komt Rabobank met een vervolg, waarin de pay-off wederom luidt, ‘de coöperatieve Rabobank’. En ook de Cheers-song is er nog, nu gezongen door The Voice-deelnemers Dani (de winnaar) en Hanin. Dit is de commercial:

Praten over geld - Rabobank

Raken en uitnodigen

Marianne Bruyn, brand strategist bij Rabobank, zegt in een statement dat de ambitie was om met de commercial een ‘warme, inclusieve campagne’ neer te zetten, ‘die je raakt en uitnodigt om mee te doen’.

Rabobank wil mensen met de campagne in beweging krijgen om ze vaker met hun financiën bezig te laten zijn. Bruyn: ‘Een campagne die je aanmoedigt om het gesprek over geld aan te gaan. Dat helpt jezelf en het helpt de mensen om je heen.’

De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met 180 Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie