Samsung verrast inwoners uit het dorpje ‘Appel’ met smartphone

Het telefoonmerk komt met een marketingstunt en deelt gratis Samsungs uit aan de bewoners van Appel ('Apple' in het Engels).

Elektronicabedrijf Samsung trapt de campagne ‘Switch to Galaxy’ af met een knipoog. In samenwerking met Boomerang heeft het merk de inwoners van het plaatsje Appel verrast met een gratis Samsung.

Samsung en Apple behoren tot een van de grootste smartphonemerken ter wereld. En dat levert concurrentie op. Daarom komt de Zuid-Koreaanse techreus met een marketingstunt om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de  nieuwste Samsung Galaxy S9. Om te beginnen met de Gelderse gemeenschap uit het dorpje Appel, oftewel ‘Apple’ in het Engels.

Advertentie

Appelaars

‘Het idee om de campagne te starten in Appel is een knipoog naar de trouwe fans van andere smartphones’, licht Eldin Fetahovic, creatief directeur van Boomerang Agency, toe. ‘We zagen de krantenkoppen al voor ons: Appel-gemeenschap dolblij met Samsung smartphone.’

In de video overhandigt het Samsung-team de bewoners een Galaxy S9 en helpt hen met de overstap. De Appelaars zijn binnen een paar minuten online op hun nieuwe smartphone. 'Hiermee willen we aantonen hoe simpel de overstap is. Binnen een paar minuten heb je de data van je oude smartphone op je nieuwe Samsung staan', aldus Fetahovic.

De video wordt verspreid via de Facebookpagina van Samsung. 

Credits

Verantwoordelijke bij klant: Roos Bulder, Femke Koenen, Wilko Koning, Steffany van der Hout
Concepting: Eldin Fetahovic, Marco van Houwelingen, Joren Schröder, Michiel Wolters 
Productie: Karim van de Zande
Account/Project: Milo Duyff, Fikret Fetahovic, Sophie Voerman

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie