Vervolgcampagne Eén tegen eenzaamheid focust zich weer op het kleine gebaar

Op 27 september start de Week tegen Eenzaamheid, dus lanceert de Rijksoverheid een nieuwe campagne.

Een still uit de campagne
Afbeelding: aangeleverd

De jaarlijkse Week tegen eenzaamheid staat voor de deur (start: 27 september) en dus lanceert het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een nieuwe campagne om aandacht te vragen voor eenzaamheid in de maatschappij. Opnieuw staat het 'kleine gebaar' centraal.

Splitscreen en perspectieven

De multimediale campagne is ontwikkeld door Open Now, dat onderdeel is van DOT. DOT is een samenwerkingsverband van D&B, Open Now en TBWA. De campagne bouwt volgens Open Now voort opt de gedragsinzichten en het creatieve concept uit de eerste campagne. De splitscreen-video (hieronder te bekijken) maakt duidelijk hoe je een nieuwe buurman in de flat kunt verwelkomen. Namelijk door hem te passeren of door hem mee te vragen voor een potje voetbal met vrienden.

Perspectieven

De campagne vernieuwt ook, vertelt creatief directeur Lukas van de Ven. 'Naast de twee scenario’s (splitscreen) hebben we nu ook twee versies per tv. Vanuit twee perspectieven gefilmd. Een vanuit de omstander en een vanuit de eenzame persoon. De kleine stap vanuit beiden, maken het verschil voor de eenzame persoon.'

Fietsbel

De campagne omvat ook een tv-commercial die draait om een fietsbel. En wel een activatie waarbij Open Now een billboard langs fietspaden geplaatst heeft dat fietsers oproept om te 'tringen' als zij gevoelens van eenzaamheid herkennen. Fietsers die hun bel een slinger gaven, werden aangesproken en geïnterviewd. Die 'heel impactvolle interviews' gaan over 'mensen waarvan je in eerste instantie niet zou verwachten dat gevoelens van eenzaamheid een rol spelen in hun leven.'

Credits:

Klant: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport/Pien Breukink & Dennis Cohen
Bureau: Concept & strategie Open Now (onderdeel van DOT, het samenwerkingsverband van D&B, Open Now en TBWA\)
Productiemaatschappij TVC: Hazazah (regie: Jacobine van Hellemond)
Productie Tring film: FJ Films (regie: Fabian Fraikin)
Sound: Public Audio
Muziek: Cris&Jef Music
Postproductie: De Grot
Media: Initiative
PR: HVDM

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie