VWS en Shaggy moeten Nederland fitter maken

Campagne gericht op 'kleine stapjes'. En Shaggy moet ervoor zorgen dat mensen meteen beginnen met bewegen.

Beeld uit 'Fit op jouw manier'-campagne VWS.

Om Nederlanders te helpen bij het vinden van passende gezonde keuze, start staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) vandaag de campagne Fit Op Jouw Manier, ontwikkeld in samenwerking met Roorda Reclamebureau.

De campagnes omvat televisie- en radiospotjes en de website fitopjouwmanier.nl. Op deze site worden bezoekers op een laagdrempelige manier geholpen met allerlei adviezen die bijdragen aan een gezondere leefstijl. De website schotelt net zo lang gezonde tips voor tot je iets vindt dat bij jou past. De Nederlandstalige remake van “It wasn’t me” van Shaggy moet ervoor zorgen dat mensen meteen beginnen met bewegen.

Advertentie
advertisement

'Tijdens co-creatie sessies met de doelgroep, ontdekten we dat er steeds excuses werden gezocht waarom een gezond advies niet zou werken', zegt Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau. 'Vanuit dat inzicht ontstond het idee om juist die weerstand onderdeel te maken van de campagne en op de website een eindeloze variatie aan voorbeelden voor te schotelen. Net zo lang tot er een voorstel bij zit dat bij jou past.'

Kleine stapjes

De coronacrisis maakt extra zichtbaar hoe belangrijk een gezonde leefstijl is, stellen Roorda en VWS. 'Lekker in je vel zitten met een betere weerstand en meer en energie willen we allemaal, maar het is niet zo eenvoudig om met gezonder leven te beginnen', stelt Blokhuis. 'Er zijn 1001 tips en adviezen waardoor het soms lijkt alsof je je hele leven ervoor moet omgooien. Voor veel mensen is dat een reden om het nog even uit te stellen. Ik denk dat we dat allemaal herkennen. Deze campagne probeert dat te doorbreken. Door duidelijk te maken dat kleine stapjes zeker ook de moeite waard zijn en dat er voor iedereen een manier te vinden is om te beginnen.'

Credits

Opdrachtgever: Annette Menheere, Jessie Camps, Astrid Dijkman en Suzan Toet (Ministerie van VWS)Bureau: Roorda Reclamebureau
Account: Judit de Graaff, Willemijn Sterk en Merel van Buuren
Strategie: Tabula Rasa
Creatie: Joeri Jansen, Wilmar Versprille, Justin van Creij en Donja van der Stelt
Design en animatie: Jorn Slotboom
Digital producer: Alex de Kok
Webdevelopment: Greenberry
Producer: Marcel Ossendrijver
Productie maatschappij: hazazaH
Director: Rob Lücker 
Producer: Lucia Dondorp
DOP: Rutger Storm 
First Ad: Frieder Wallis
Production design: Pieter Christiaans  
Gaffer: Gerard Stam
Grip: Jasper Leeman
Set Sound: Bouk Bouwmeester
Wardrobe Stylist: Sanne Prins
Offline edit: Patrick Schonewille 
Postproduction: Storm Postproduction
Grading: Rachel Stone
Compositor: Yorben Otto 
Data Manager / Online Editor: Thomas Potman
Soundmix en muziekproductie: Rec Sound 
Music licensing: Amp.Amsterdam
Media inkoop: Initiative

Plaats als eerste een reactie

Advertentie