Wakker Dier strijdt verder tegen 'sloopmelk' in nieuwe campagne

'De koe wordt gesloopt door het harteloze beleid van grote zuivelbedrijven en supermarkten.'

Wakker lanceert nieuwe tv-campagne.

De nieuwe campagne van Wakker Dier staat opnieuw in het teken van de strijd tegen 'sloopmelk', een door de stichting geïntroduceerde term voor 90% van de melk in de supermarkt. 

De campagne werd eerder al in print en radio-uitingen uitgerold, nu wordt daar ook televisie aan toegevoegd. De nieuwe campagne is maandagavond voor het eerst te zien in de reclameblokken van de Ster. 

Hoge prijs

Wakker Dier: 'Jaar in jaar uit moet de Nederlandse melkkoe meer melk geven. Alles om de prijs van melk in het supermarktschap te drukken. De koe betaalt hiervoor een hoge prijs; ze wordt gesloopt door het harteloze beleid van grote zuivelbedrijven en supermarkten.'

Dit moet stoppen, vindt Wakker Dier. 'De melkkoe verdient zoveel beter. Met deze campagne zetten we een volgende stap in onze strijd tegen sloopmelk.'

De campagne is ontwikkeld door bureaus Howdy en All hands on deck in samenwerking met productiebureau Halal.

Credits:
Bureau: Howdy Amsterdam + All Heads on deck

Concept & creatie: Paul Bakker, Wilbert Leering
Agency producer: Tamara Wezeman
Verantwoordelijk bij Wakker Dier: Anne Hilhorst, Fien Lindelauff, Jannemieke Oostra
Strategie: Bas Velthuis (Café Society)
Productiemaatschappij: Halal
Regie: Another Duo (Lernert Engelberts, Casper Braat)
D.O.P. Jim Stuurman
Producent: Aemilia van Lent & Gijs Determeijer
Geluid: Most (Diederik Idenburg)
VFX: Planet X
Edit, Grading & Online: The Ambassadors

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie