Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier strijdt verder tegen 'sloopmelk' in nieuwe campagne

'De koe wordt gesloopt door het harteloze beleid van grote zuivelbedrijven en supermarkten.'
wakker dier
Wakker lanceert nieuwe tv-campagne.
wakker dier
Wakker lanceert nieuwe tv-campagne.

De nieuwe campagne van Wakker Dier staat opnieuw in het teken van de strijd tegen 'sloopmelk', een door de stichting geïntroduceerde term voor 90% van de melk in de supermarkt. 

related partner content for mobile comes here

De campagne werd eerder al in print en radio-uitingen uitgerold, nu wordt daar ook televisie aan toegevoegd. De nieuwe campagne is maandagavond voor het eerst te zien in de reclameblokken van de Ster. 

Hoge prijs

Wakker Dier: 'Jaar in jaar uit moet de Nederlandse melkkoe meer melk geven. Alles om de prijs van melk in het supermarktschap te drukken. De koe betaalt hiervoor een hoge prijs; ze wordt gesloopt door het harteloze beleid van grote zuivelbedrijven en supermarkten.'

Dit moet stoppen, vindt Wakker Dier. 'De melkkoe verdient zoveel beter. Met deze campagne zetten we een volgende stap in onze strijd tegen sloopmelk.'

De campagne is ontwikkeld door bureaus Howdy en All hands on deck in samenwerking met productiebureau Halal.

Credits:
Bureau: Howdy Amsterdam + All Heads on deck

Concept & creatie: Paul Bakker, Wilbert Leering
Agency producer: Tamara Wezeman
Verantwoordelijk bij Wakker Dier: Anne Hilhorst, Fien Lindelauff, Jannemieke Oostra
Strategie: Bas Velthuis (Café Society)
Productiemaatschappij: Halal
Regie: Another Duo (Lernert Engelberts, Casper Braat)
D.O.P. Jim Stuurman
Producent: Aemilia van Lent & Gijs Determeijer
Geluid: Most (Diederik Idenburg)
VFX: Planet X
Edit, Grading & Online: The Ambassadors

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in