Willeke Alberti boegbeeld van ‘De waarde van ouder worden’-campagne 

Het Ministerie van VWS wil duidelijk maken dat ouder worden tot een verrijking van de samenleving leidt door de toename in levenservaring.

Willeke Alberti boegbeeld van ‘De waarde van ouder worden’-campagne 
Open Now

Het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport lanceert ‘De waarde van ouder worden’-campagne met Willeke Alberti als boegbeeld. Met de campagne wil het Ministerie duidelijk maken dat ouder worden een verrijking is van de samenleving omdat levenservaring in het geheel is toegenomen want, ‘van ouder worden word je wijzer.’ De campagne is ontwikkeld door Open Now.

Advertentie
advertisement

Campagne-video: Beeldvorming ouderen/Willeke Alberti

Beeldvorming ouderen/Willeke Alberti

'Ouderen van tegenwoordig alles zijn behalve zielig'

Nederland over 10 jaar ruim 2 miljoen mensen van 75 jaar of ouder. Dat zijn er dan 600.000 meer dan vandaag. En volgens het Ministerie van VWS bestaat er nog te vaak een negatief beeld over ouder worden. Het Ministerie vindt dat dit stigma de wereld uit geholpen moet worden omdat veel van de ouderen van tegenwoordig alles zijn behalve zielig, hulpbehoevend en zwak.

Henk Reinen, plaatsvervangend directeur maatschappelijke ondersteuning bij het Ministerie van VWS legt uit waarom er gekozen is voor een positieve campagne-aanpak: 'Vanuit de gedragswetenschap weten we dat wanneer je een stigma probeert te ontkennen, je dat stigma juist actief maakt. Daarom hebben we ervoor gekozen zogenaamde counterstereotypes te laten zien: mensen die op hun eigen manier vertellen over de waarde die ouder worden voor hen heeft en hoe ze hier op een positieve manier invulling aan geven.’

Ouder en wijzer

Alberti zegt in de campagne dat ze gegroeid is en wijzer geworden door de jaren heen waardoor ze momenteel op een andere manier invulling kan geven aan haar talent. Willeke De zangeres gaat met zichzelf in gesprek over het fenomeen ouder worden. 

Naast deze versie met Willeke zijn ook meerdere bekende en onbekende Nederlanders geportretteerd en op een de bij de campagne behorende site te zien.

Lees ook: 50+ Margriet-lezeressen helpen jongeren de eenzaamheid door

Bureau & Creatie: Open Now (DOT)

Regie & Productie: Rogier Hesp voor Pink Rabbit

Postproductie: Storm 

Bouw site: Booreiland

PR bureau: exPRtease

Mediabureau: Initiative Media

Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Saskia van Huijgevoort & Dennis Cohen (Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport)

Plaats als eerste een reactie

Advertentie