Premium

Zeeman komt opnieuw met statement: blingbling-zonnebril voor lage prijs

‘Laat je niet verblinden’, zo luidt de pay-off, bedacht door Persuade.

Zeeman lanceert design-zonnebril

'Kwaliteit voor de laagste prijs', de propositie van Zeeman mag inmiddels bekend zijn. Met de spotgoedkope trouwjurk (€29,99), sneakers (€12,99) en parfum (€4,99) gooide de discounter de afgelopen jaren hoge ogen bij zowel de consument als vakgenoten, en aan dat rijtje wordt nu een nieuw product toegevoegd: een design-zonnebril voor €24,99.

De keten verbaast zich naar eigen zeggen over de hoge prijzen die we aan zogenoemde fashionmerken- en zonnebrillen uitgeven. Zeeman: 'Veel mensen gaan er blind vanuit dat het met de kwaliteit van die producten wel goed zit. Maar is dat wel zo? Betaal je ook echt voor kwaliteit?'

Om daarachter te komen heeft Zeeman zelf een collectie design-zonnebrillen laten ontwikkelen in samenwerking met een 'gerenommeerde brildesigner'. Geheel in Zeeman-stijl was de uitdaging om een collectie echte design-zonnebrillen van premium kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs ontwikkelen.

De campagne is bedacht en ontwikkeld door Persuade, al jaren het vaste reclamebureau van Zeeman.

zeeman
Zeeman-bril

Persuade in een verklaring: 'Zeeman heeft de zonnebrillen door de designer met de hand laten ontwerpen. En laten maken van premium materialen, in grote aantallen rechtstreeks bij een van de bekendste fabrieken waar ook andere premium-zonnebrillen worden gemaakt.'

De designer in kwestie wil niet met naam in de media genoemd worden, meldt Persuade desgevraagd. 'Dat doet Zeeman nooit. De keten doet zoveel mogelijk zelf, maar werkt voor sommige projecten -zoals deze- met specialisten. Ook zijn er altijd meerdere commerciële belangen die spelen.'

Hoge marges

De zonnebrillen worden verkocht in de eigen winkels van Zeeman, zonder brillenkokers. De collectie bestaat uit twee lijnen: de ClassicZ- en de SpecialZ-collectie. Zeeman: 'Wat blijkt? Als je alles eenvoudig houdt, hoeft een design-zonnebril niet meer dan €24,99 te kosten. Bij zonnebrillen van dure fashionmerken betaal je vooral voor de hoge marges van de vele tussenschakels, zoals importeur, groothandels en de luxe winkels en warenhuizen waar de brillen worden verkocht.'

De campagne loopt in Nederland en België en wordt uitgerold op televisie, online en in de bioscoop. De commercial speelt zich af in een surrealistische omgeving waar luxe spaceships een groep mensen met veel blingbling proberen te verblinden. De campagne is hiermee een statement om niet te betalen voor verleidelijke marketing en hoge marges. Laat je niet verblinden, zo luidt de pay-off. De commercial is met virtual production en CGI geproduceerd om de spectaculaire verleiding van de spaceships in beeld te brengen, aldus Persuade.

Credits 
Bureau: Persuade
Concept en creatie: Michiel Rijshouwer, Stefan Keukelaar, Wouter Kraaijvanger
Account: Claire Michielsen
Producer Agency: Moniek van de Rijt
Studio: Evelien Wulms
Content creatie : Nina Hampsink
Productie: Artbox
Producer: Geert Jansen (Artbox), Cariola van Beek (Cariola Creative Content)
Director: Menno Fokma
DOP: Stef Kwinten
Fotograaf: Jeroen W. Mantel
Fotograaf packshots: Elmer Driessen
Director productfilm: Ewoud Bon
Muziek: Max Gramser (THNDR)
Media: Feli Hansen
PR: Mariette van der Heide (Ganbaroo PR PR), Natascha Van Weereld en Nans Schonkeren (With love Nans)
Opdrachtgever: Caroline van Turennout, Kasper Figee
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie