Zeeman verkoopt Lucht 

De retailketen vroeg zich af waarvoor echt betaald moet worden bij eau de parfum en ontwikkelde goedkoop alternatief.

Zeeman verkoopt Lucht 
Persuade

Na de trouwjurk- en de sneakercampagne komt Zeeman opnieuw met een statement. De retailketen presenteert een tweetal parfums onder de naam: Lucht. De reden hiervoor is dat de textielsuper zich verbaasde over de hoge prijzen die voor parfum worden betaald en vroeg zich af of dat wel nodig is. Om dat uit te zoeken heeft het merk zelf een eau de parfum ontwikkeld. 

De uitdaging volgens Zeeman: hoe maak je een echte topgeur voor de laagst mogelijke prijs. Zeeman zegt gerenommeerde ‘neuzen’ ingeschakeld te hebben om samen een unieke geur te ontwikkelen. Er zijn twee varianten ontwikkeld die voor 4,99 verkocht worden in alle Zeeman-winkels en online. De bijbehorende campagne is bedacht en ontwikkeld door Persuade.

Advertentie
advertisement
Zeeman verkoopt Lucht 

Eenvoudige marketing en verpakking

De prijs van Lucht is volgens Zeeman zo goedkoop omdat het de marketing en de verpakking zo eenvoudig mogelijk heeft gehouden, er geen tussenschakels zijn en er maar weinig marge wordt berekend. 

De retaildiscounter legt uit dat de kosten zitten in de ontwikkeling van het parfum samen met parfumeurs, de 20 procent parfumolie en het gebruik van de benodigde ingrediënten. Zeeman geeft aan dat bij de geuren van bekende merken het grootste deel van de verkoopprijs wordt bepaald door de kosten van verleiding. Tot die ‘temptation’ behoren de ontwikkeling van een uniek flesje en de kosten van beroemde filmsterren of fotomodellen, dure foto- en filmproducties en de verkoop via meerdere tussenschakels. Precies alles waarvan Zeeman stelt geen, of minder gebruik van te hebben gemaakt.

Zeeman verkoopt Lucht 
Zeeman verkoopt Lucht  Persuade

De Lucht-ampagne

De campagne loopt in de zes landen waar Zeeman actief is en trapte af met een PR-campagne en een pers event voor onder andere de beauty pers. De Lucht-campagne is te zien op buitenreclame en film: online, social media, bioscoop en tv. In de winkels komen displays met geurtesters voor het winkelend publiek. Voor meer achtergrondinformatie over de prijsopbouw heeft de winkelketen een website opgetuigd.

Lees ook: Zeeman volgt Louis Vuitton en lanceert tassenlijn voor fashionista's

Plaats als eerste een reactie

Advertentie