Premium

COMMENTAAR: Ritalin als snoep verpakt bij de kassa?

Er zijn van die weken dat er veel gebeurt maar er eigenlijk niet heel aan de hand is, als u begrijpt wat ik bedoel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er is nogal wat papier dat voordat het zijn lotsbestemming bereikt om vis te verpakken of kattenbakken te vullen bedrukt moet worden en de concurrentie aan moet met alsmaar meer bandbreedte op het internet.

Maar dan; stop de persen, druk niet op de knoppen ‘send’ of update. De wereld stopt welhaast met draaien, het verkeer komt tot stilstand en vliegtuigen vallen nu vanzelf uit de lucht.

Ineens is daar het nieuws dat Lidl, Jumbo en Plus overwegen om het snoep bij de kassa te vervangen door ‘gezonde snacks’ - merkwaardige woordspeling trouwens - om de ‘jengelmomenten’ van kinderen in de rij te voorkomen. (Heeft u trouwens ook niet het idee dat u veel vaker in de rij staat dan vroeger?) Albert Heijn doet naar ik begrijp niet mee aan de actie. Waarschijnlijk wordt de met ietwat diepere zakken uitgeruste consument tijdens zijn dagelijkse martelgang naar de supermarkt bij AH niet lastig gevallen door jengelende kinderen omdat die door hun tweeverdienende of in scheiding liggende ouders naar de crèche of naschoolse opvang verbannen zijn.

Hoewel? Mijn buurtsuper is niet de meest frisse en misschien wel de rumoerigste Albert Heijn van Amsterdam. Glibberend over de niet al te propere vloer moet je constant uitwijken voor gillend rondrennende kinderen en onverwacht opduikende rijdende pallets die worden voortgeduwd door naar de grond starende vakken vullende zombies, om bij een rij aan te sluiten die binnen de kortste keren op een ochtendspits lijkt. Gejengel aan de kassa valt me allang niet meer op omdat ik me een hoedje schrik van de rekening. Maar voordat onze grootgrutters een nieuw gat in de markt ontdekken en Ritalin als snoepjes verpakt bij de kassa gaan aanbieden – dat is gezien de schier eindeloze hoeveelheid variaties van Asperger die er tegenwoordig bestaan een behoorlijke groeimarkt - heb ik een simpel advies: opvoeden!

Dit commentaar staat vandaag in Adformatie 18.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie