Daan Zoetmulder wordt cmo bij Share Council

Zoetmulder komt van Wayne Parker Kent. Hij is maandag in zijn nieuwe rol gestart.

Daan Zoetmulder

Daan Zoetmulder is aangesteld als de nieuwe chief marketing officer van social enterprise en fintech-startup Share Council. Deze organisatie heeft als missie om de vermogenskloof in Europa te dichten door ‘alle mkb-ondernemers’ -dit zijn er 137 miljoen- mede-eigenaar te maken van het bedrijf waar ze werkzaam zijn.

Share Council, opgericht in 2017, beheert op het moment naar eigen zeggen €350 miljoen aan medewerkers-aandelen en bedient opdrachtgevers als Tony's Chocolonely, Seepje en bureaugroep Ace.

Daan Zoetmulder werkte de afgelopen jaren als managing director van bureau Wayne Parker Kent. Hij werd in januari opgevolgd door Sander Tacx. Zoetmulder is maandag in zijn nieuwe rol gestart.

Zoetmulder over zijn nieuwe baan: 'Door de huidige recessie, de war on talent en het feit dat veel medewerkers niet betrokken zijn bij hun werk, is het voor veel ondernemingen moeilijker om goede medewerkers te behouden. Met het Share Council-platform zetten we een nieuwe sociale norm van mede-eigenaarschap, wat gunstig is voor bedrijven, omdat het zorgt voor meer commitment, lager personeelsverloop en economische stabiliteit. Dit verhaal moet gehoord worden door zowel werkgevers als werknemers. En daar ga ik aan bijdragen.'

Meer zingeving

Om uit de bureauwereld te stappen en voor een maatschappelijke organisatie als Share Council te werken, is voor Zoetmulder onderdeel van 'een natuurlijk proces om meer zingeving' aan zijn carrière te geven. Hij miste in het verleden focus op 'het echt goed doen' met creatief werk, zegt hij. 'En dat is zonde. De missie van Share Council sluit goed aan bij mijn persoonlijke doel in het leven, namelijk de wereld een beetje eerlijker maken.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie