Premium

Daniel Sytsma naar Code d'Azur, Madelon Uljee vertrekt na 12 jaar

Sytsma wordt executive creative director. Begin dit jaar maakte hij nog bekend te gaan freelancen.

Daniel Sytsma

Daniel Sytsma is aangesteld als de nieuwe executive creative director van creatief bureau Code d'Azur, dat vorig jaar gefuseerd is met Triple. Nog geen halfjaar geleden kondigde Sytsma aan verder te gaan als zelfstandig creative director, maar hij werd al vrij snel door zijn netwerk getipt over een vrijgekomen functie bij Code d'Azur. 

'Het freelancen was voor mij een periode om -tijdelijk en zonder ballast van een vaste werkgever- uit te zoeken wat de volgende stap voor de lange termijn zou zijn. Het kwam dus goed uit dat Code d'Azur op mijn pad kwam', zo licht hij toe.

Sytsma werkte van 2008 tot 2022 in diverse rollen bij Dentsu Creative (voorheen Achtung). Hij sloot zich in 2014 aan als partner en werd executive creative director. Hetzelfde jaar lanceerde hij Studio Kraftwerk, het label voor digitale producten en innovatie. Beide bureaus werden verkocht aan Dentsu, waar Sytsma de functie van chief design officer kreeg, eerst EMEA en vervolgens global.

Code d'Azur en Triple heeft kantoren in Amsterdam, Alkmaar, Austin, Barcelona, Dubai en Gdansk, waar 500 mensen werken. Sytsma wordt als lid van het managementteam en als executive creative director verantwoordelijk voor design, copy en creative bij de bureaugroep.

Madelon Uljee

Met de komst van Sytsma neemt executive creative director Madelon Uljee na twaalf jaar afscheid van Code d'Azur. Zij vindt het tijd voor 'een nieuwe uitdaging', het is niet bekend hoe die er precies uitziet. Uljee: 'Ik ben onderdeel geweest van een ongekend getalenteerde en fijne club, maar nu is het tijd voor een nieuw avontuur. De komende tijd ga ik veel kopjes koffie drinken om uit te vinden waar mijn hart echt sneller van gaat kloppen.' In een LinkedIn-post blikt ze terug op de afgelopen twaalf jaar.

Sytsma over zijn nieuwe baan: 'Ik geloof dat het beste werk wordt gemaakt op het snijvlak van disciplines. Dat vraagt om een bureau dat in staat is om creativiteit, design, technologie en data samen te brengen in één creatieve visie. Dat heb ik gevonden bij Code d'Azur en Triple. Met de internationale ambities van deze groep is dit een mooi moment om mee te bouwen aan de volgende fase.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie