Dit doet de cmo in 2018

Normale cmo’s vs insightful cmo’s.

Normale cmo’s 

- Lezen elke ochtend en avond hun favoriete kranten.
- Luisteren naar hun favoriete radiostation in de auto.
- Kijken naar hun favoriete tv-programma’s. 
- Halen het nieuws van hun favoriete website(s) en apps.
- Zitten 50 procent van hun werkzame leven in vergaderingen.
- En de overige 50 procent achter de computer.
- Laten het reclame-/pr-/design-/mediabureau naar kantoor komen.
- Lezen de volgende magazines en websites niet : Wired, Fast Company, Valueinnovations.com, Ideo.com, Filosofie Magazine, Monocle en Strategyandinnovation.com.
- Lunchen zelden in de kantine.
- Doen zelden hun eigen boodschappen.
- Kopen managementboeken maar van het lezen komt niets terecht.
- Nemen werk mee naar huis. Tassen vol.
- Komen alleen in het buitenland op de markt…als toerist.
- Zoeken fanatiek naar informatie (bijblijven) maar niet naar insights. 
- Bezoeken buitenlandse steden voor business meetings maar zien alleen de binnenkant van het vliegtuig, de taxi en de vergaderzaal.
- In hun marketingteam zijn (m/v) hockeyers oververtegenwoordigd
- Lezen de klachten van klanten niet.
- Denken in messages (naar de klant).


Insightful cmo’s

- Lezen steeds andere kranten uit binnen- en buitenland.
- Luisteren naar het radiostation van hun doelgroep op weg naar het werk
- Zitten in meetings maar maken toch ook tijd vrij om buiten kantoor de wereld te verkennen.
- Lezen onderzoeken wel zelf want zij trekken andere conclusies dan een onderzoeker.
- Lezen die managementboeken wel.
- Kopen en proberen hun eigen producten frequent.
- Organiseren zesmaandenmeetings met hun bureaus om van ze te horen wat zij waarnemen in de markt.
- Hebben bewust iemand in dienst die de rol van de nar speelt, de dwarsligger, de andersdenkende.
- Vragen op feestjes en partijen wat anderen van hun product vinden. Behalve als ze bij een bank werken.
- Begrijpen dat being different alleen van belang is als je ook relevant bent.
- Leven een leven outside the office.
- Nemen de klachten van klanten heel serieus.
- Creëren paradoxen.
- Denken in dialogen (met de klant).

Beeld: sirichai_123rf / 123RF Stockfoto

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie