Gregory Kukolj, afkomstig van Booking.com, is de nieuwe cmo van Marktplaats

De nieuwe cmo neemt de positie in van Annemarie Joosen, die in november vertrok.

Gregory Kukolj, de nieuwe cmo van Marktplaats

Gregory Kukolj heeft Booking.com verruild voor Marktplaats. Hij richt zich daar in de functie van cmo onder meer op innovatie, transformatie en data-gedreven groei.

Kukolj leidde bij Booking.com de ontwikkeling en activering van de wereldwijde media- en zogeheten precisiemarketingstrategie in meer dan tien landen, van video, digitale audio tot native advertising en remarketing. Daarvoor was hij vier jaar aan Heineken verbonden als mondiale baas media en digitaal.

De nieuwe cmo neemt de positie in van Annemarie Joosen, die in november vertrok bij Marktplaats. Zij was er 6 jaar werkzaam, eerst head of marketing bij Marktplaats en vervolgens als cmo van zowel Marktplaats als zusterplatform Tweedehands.

Kukolj noemt zijn nieuwe functie bij een organisatie als Marktplaats 'op dit specifieke moment is buitengewoon motiverend'. Door belangrijke trends als het hergebruik, minder bezit en minder afval van goederen is het merkenportfolio van Marktplaats volgens hem is 'verbazingwekkend goed gepositioneerd om snelgroeiende marktkansen te benutten'. Kukolj ziet onder meer veel mogelijkheden om voor het geavanceerd gebruik van data en een volledige focus op het belang van de klant.

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie