Premium

Het merkportret: Joris Aperghis

'Ik ben als een stijlvolle energydrink'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Geef je me favoriete merk en ik vertel je wie je bent. Deze week Joris Aperghis, chief marketing officer bij WE Fashion. 

Met welk merk sta je iedere ochtend op?
&;Nespresso. What else?&;

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?
&;Hermès. Geur zegt alles over iemand.&;

In welk merk kunnen ze je uittekenen?
&;Dat is echt te divers om te noemen. MrPorter zou een aardige referentie zijn.&;

Welk merk brengt je van A naar B?
&;Al vijfentwingtig jaar iets Duits. Ik heb nooit iets anders gehad. Nu weer even terug waar het begon: een golfje (uitgesproken als mijn favoriete balspelletje, niet zoals die natte bedoeling in zee).&;

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?
&;Apple TV. Ik kijk altijd voor &;t slapen nog een topserie of film (en ja, die download ik...).&;

Welk merk heeft je leven gered?
&;Zeg, ik heb m’n halve leven nog voor me.&

Met welk merk wil je niet gezien worden?
Gucci, Prada, de halve PC. Eigenlijk alle merken die om verkeerde redenen gedragen worden.

Welk merk is jouw guilty pleasure?
&;Amarone. Een rijke Italiaanse rode wijn.&;

Welk merk is jouw geheime wapen?
&;Spotify. Om nieuwe pianoliedjes na te spelen. Al heb ik wel wel heel veel aanmerkingen op de user-interface.&

Welk merk had nooit mogen bestaan?
&;De nazi’s. Als je kijkt hoe dat verderfelijke gedachtegoed als ‘merk’ werd gepositioneerd…&;

Van welk merk kun je alleen maar dromen?
&;Steinway Model D concertvleugel.&

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?
&;Ben met geweldige klus bezig bij WE Fashion. Van Albert Heijn krijg ik nu echt uitslag. Ik voel me zo langzamerhand niet meer serieus genomen als klant.&;

Welk verdwenen merk mag in de reprise?
&;Atari. Klinkt top, top logo, maar irrelevant geworden. Misschien een leuk kledingmerk?&;

Wat is je favoriete slogan?
&;Just do it.&;

Als Joris Aperghis een merk zou zijn, hoe zou je dat merk dan omschrijven?
&;Je zou mij kunnen zien als stijlvolle energydrink. Vandaar ook de keuze voor Buzz&Co als naam voor mijn eigen adviespraktijk, met als belofte &;energizing companies&;.

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie