Jordi Hillenga (Future CMO of the Year) verruilt Scapino voor Ziengs Schoenen

In twee jaar tijd klom de pas 26-jarige Hillenga op van directie-assistent tot marketingmanager van Scapino.

Jordi Hillenga werd in mei '23 bekroond tot Future CMO of the Year
Marco de Swart

Jordi Hillenga verlaat na vier jaar schoenenretailer Scapino. Dat maakt hij bekend op LinkedIn.

Hij kwam in 2019 binnen als directie-assistent bij Scapino, sinds 2021 werkte hij er als marketingmanager. De pas 26-jarige Hillenga gaat per 1 oktober aan de slag als marketing- & formule-manager bij Ziengs Schoenen. Ziengs Retail is het moederbedrijf van zowel discounter Scapino (175 winkels) als schoenenketen Ziengs (80 winkels). 

In de LinkedIn-post zegt Hillenga: 'Sinds mijn benoeming als marketingmanager van Scapino zijn we niet alleen tweeëneenhalf jaar, maar ook 64 campagnes verder. Van back tot school tot slippers, ski, voetbal en outdoor-campagnes. Ik ben trots op mijn persoonlijke leercurve en de beweging die we hebben kunnen maken met het merk.'

Hillenga stuurde bij Scapino een team van negen marketeers aan. Met name de campagne 'Hakken t/m maat 46' in samenwerking met reclamebureau Persuade kon op de nodige waardering rekenen.

Over zijn nieuwe baan: 'Om me breder te kunnen ontwikkelen, ligt mijn focus naast marketing ook op de formule en e-commerce van Ziengs Schoenen. Op dit moment ben ik al druk in de weer met de strategieplannen van het merk.’

Future CMO of the Year

In mei 2023 werd Hillenga bekroond tot Future CMO of the Year. 'Hij laat een duidelijke focus, goede resultaten en gewaagde activaties zien. Knap is hoe hij de organisatie meekrijgt en echt leiderschap pakt', aldus de jury toen.

De vacature van marketingmanager bij Scapino staat inmiddels open.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie