Jordi van de Bovenkamp keert terug naar Boomerang

Van de Bovenkamp werkte 2,5 jaar bij MediaMonks en keert terug als executive creative-director bij Boomerang (nu onderdeel van Publicis).

Boomerang haalt Jordi van de Bovenkamp terug als executive creative-director. Van de Bovenkamp was 11 jaar geleden de eerste werknemer van Boomerang Agency en zag het bureau uitgroeien tot sparringpartner voor grote merken als Heineken, Samsung en Campina op het gebied van social. 

De creatief stapte 2,5 jaar geleden over naar MediaMonks, waar hij onderdeel ging uitmaken van de Europese creatieve directie. Boomerang, in 2021 overgenomen door Publicis Groupe, vroeg Van de Bovenkamp om terug te keren naar zijn oude liefde. 

'Gevraagd worden om terug te keren op het oude nest voelt goed', zegt Van den Bovenkamp. 'Zeker als dat nest mooie aanpassingen heeft gehad qua structuur en mogelijkheden. Ik kijk uit om samen te werken met Publicis en zeker ook met m’n vrienden op de vloer.'

Advertentie
advertisement

Merken menselijk maken

Executive creative-director Marco van Houwelingen is blij met de hernieuwde samenwerking. 'Jordi is een enorme versterking voor ons team, als mens en als creatief. Met zijn humor, snelheid en ongekende creativiteit bewijst hij al jaren dat hij merken menselijker en toegankelijker kan maken.'

Van de Bovenkamp is niet de enige oud-medewerker die recent is teruggekeerd naar Boomerang: ook Michiel Wolters (creative-director), Aimee Rutumalessij (accountdirector) en Melanie Brouwer (senior projectmanager) ontdekten dat het gras toch echt groener is bij Boomerang.

Lees ook het afscheidsinterview van Van de Bovenkamp drie jaar geleden: 'Het was geen gemakkelijke beslissing voor een trouwe labrador als ik.'

Advertentie