Premium

De terugkeer van Randall W. Macdonald naar Wave Studios, en ander loopbaannieuws

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, communicatie en de digitale wereld.

V.l.n.r. boven Gert-Jaap Hoekman, David Schotting, Fouad El Hamdaoui, Vivian Kowalski. Onder: Jordi Bouman, Randall W. Macdonald, Serge Steijn, Martijn Draaisma

Een terugkeer naar het oude nest, een interne promotie tot partner bij een communicatiebureau en en een nieuwe hoofdredacteur voor een sportprogramma dat een nieuwe start moet maken, gedeeltelijk althans.. Ons overzicht van wissels en aanstellingen.
 

Randall W. Macdonald terug bij Wave Studios Amsterdam

Randall Macdonald verruilt TBWA\Neboko voor Wave Studios Amsterdam waar hij partner en manaiging director wordt. Hij zal in zijn nieuwe rol verantwoordelijk zijn voor het leiden van het team en het aansturen van de bedrijfsvoering Met zijn terugkeer hoopt Wave Studios haar positie als toonaangevend audioproductiebedrijf in de Benelux te versterken.

Macdonald is geen onbekende van Wave Studios en werkte eerder al meer dan 12 jaar voor de Amsterdamse tak.

Warren Lloyd Hamilton, oprichter van Wave Studios. ‘De afgelopen jaren hebben wij hem zien uitgroeien tot een van de meest getalenteerde en creatieve Sound Designers in de industrie.’

 Wave Studios is met 3 kantoren actief in London (HQ), New York en Amsterdam. Het bedrijf staat bekend om zijn expertise op het gebied van geluid bij beeld. Het werkt onder meer voor klanten als 180Amsterdam, Wieden & Kennedy Amsterdam, TBWA\Neboko, 72and Sunny, Booking.com.
 

David Schotting (Blauw Gras) en Fouad El Hamdaoui (We Are Blossom) naar Somention

David Schotting (Blauw Gras) en Fouad El Hamdaoui (We Are Blossom) treden in dienst als head of studio en creative director bij Somention. Zij gaan samen met huidig executive creative director Vivian Kowalski de creatieve teams leiden.

Kowalski versterkt hiermee haar focus op de creatieve koers en groei van het social-mediabureau. Het bureau werkt voor (internationale) klanten als ASAHI Group (Grolsch, Peroni, Viper), Fleurop, Domino’s Pizza, Mediamarkt Benelux, Driscoll’s EU en Lamb Weston Emea.

Jordi Bouman partner bij Huijskens Sassen Communications

Jordi Bouman (37) is toegetreden als partner bij Huijskens Sassen Communications (HSC), het Amsterdamse communicatieadviesbureau. Hij komt uit de eigen gelederen.

Bouman begon zijn loopbaan in 2010 bij het bedrijf, en vervulde de afgelopen jaar de rol van senior director. Bouwman is de derde partner van het kantoor, naast Charles Huijskens en Clemens Sassen.

Bouman heeft veel kennis en ervaring op het gebied van issue- en stakeholdermanagement,– disciplines die volgens Charles Huijskens complementair zijn aan de bestaande expertise van HSC.
 

Gert-Jaap Hoekman (Nu.nl) wordt nieuwe hoofdredacteur NOS Sport

Gert-Jaap Hoekman is de nieuwe hoofdredacteur van NOS Sport. De huidige hoofdredacteur van NU.nl begint op 1 september en wordt verantwoordelijk voor de redactie en de journalistieke koers van NOS Sport.

Hoekman volgt Maarten Nooter op die medio maart opstapte na berichtgeving in de Volkskrant over een onveilig werkklimaat en grensoverschrijdend gedrag op de sportredactie.

Jacqueline Smit nam op interim-basis de positie van Hoofd Sport in en vervult die rol tot 1 september, als Gert-Jaap Hoekman begint. Een van zijn eerste taken wordt het formeren van een nieuwe hoofdredactie van NOS Sport.

Drie nieuwe specialisten voor communicatiebureau Koroki

Koroki Communications heeft zich versterkt met twee nieuwe adviseurs en een communicatiestrateeg. Luca Berkhout en Laura van den Berg traden in april in dienst als communicatieadviseur bij het snelgroeiende Bredase bureau.

Simone van Hoof is vorige maand begonnen als senior pr- en communicatiestrateeg en mt-lid. Van Hoof (33), werkte de afgelopen 9 jaar bij diverse Amsterdamse adviesbureaus, waaronder Het PR Bureau, Omnicom PR Group, B-Corp Blyde en Team Lewis met name voor opdrachtgevers in de zakelijke markt.

Martijn Draaisma naar Gradient om digitale-transformatieservices te leiden

Martijn Draaisma (40 jaar) is aan de slag gegaan als director of Business Transformation & Technology bij B2B-marketingbureau Gradient. Hij wordt direct onderdeel van het directieteam. Draaisma zal zich onder andere richten op de integratie van kunstmatige intelligentie en technologie in de digitale marketingsystemen van klanten.

Met de razendsnelle opkomst van AI ziet Gradient in Draaisma de ideale ervaren kracht voor het vermarkten en runnen van deze activiteiten.

‘Martijn is de juiste versterking van ons directieteam waarmee we op strategisch niveau complexe transformatieprocessen bij klanten kunnen aanjagen’, zegt Joost Jongbloed, ceo van Gradient. ‘Hij komt als geroepen; door AI móet het B2B-marketinglandschap nu transformeren.’

Serge Steijn aangetreden als partner bij Open Now

Serge Steijn is aangetreden als partner bij Open Now, het reclamebureau dat zich richt op gedragsstrategie. Steijn kent het bureau goed, hij adviseerde het acht jaar geleden na de start al regelmatig op de achtergrond.

Steijn was in het verleden medeoprichter van reclamebureau Doom&Dickson dat in 2005 na vijf jaar Bureau van het Jaar werd en daarna verkocht werd aan TBWA. Daarna werkte hij een periode in Latijns-Amerika en richtte zich daar onder meer op kunstfotografie.

Steijn trad een halfjaar terug aan als partner bij coachingbureau Sterke Leiders en gaat dat werk combineren met zijn functie bij Open Now.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie