RA*W Advertisers en RA*W University fuseren tot RA*W

Twee zusterorganisaties met dezelfde missie bleek verwarrend.

Bestuur RA*W

RA*W Advertisers en RA*W University zijn vanaf nu RA*W. De subdivisies van de non-profit organisatie voor studenten en jonge professionals maken bekend te fuseren. Deze verandering is volgens de jonge professionals nodig omdat er verwarring heerste over de twee zusterorganisaties die dezelfde missie hadden: het ontwikkelen van divers jong talent in de Nederlandse creatieve industrie, van eerstejaars studenten tot jonge professionals. Het nieuwe RA*W behoudt dezelfde missie, maar net een andere tagline en merkidentiteit.

Move talent forward

RA*W lanceert in een nieuw jasje, met de asterisk nog altijd centraal in de merkcommunicatie. De asterisk staat volgens het nieuwe RA*W niet alleen voor jong talent, de rising stars in het vak, maar symboliseert ook de ster aan de horizon. RA*W wil studenten studenten en starters helpen de weg te vinden naar een succesvolle toekomst. Dit wil het jongereninitiatief samen af leggen met het aanbieden van het nodige netwerk, een doses inspiratie, kennis en persoonlijke ontwikkeling. De nieuwe nieuwe slogan is: ‘move talent forward’. De nieuwe huisstijl is ontworpen door Tim Berkelmans, freelance creative designer en oud-bestuurslid van RA*W. 

RA*W nieuwe tagline en merkidentiteit
RA*W nieuwe tagline en merkidentiteit Tim Berkelmans

Toekomst van de industrie

Iris de Bruin van RA*W: ‘We zijn heel trots op de mooie stappen, voor zowel onze interne als externe communicatie. Daarnaast valt de rebranding en fusie in een economisch onzekere tijd voor de industrie, waardoor de focus bij bedrijven niet zal liggen op de ontwikkeling van jong talent. Daarom is het goed dat we ons juist nu samen nog sterker kunnen inzetten voor de community, want jong talent is de toekomst van deze industrie.’

Inspiratie en diversiteit

RA*W zegt sessies voor studenten en starters te blijven aanbieden op de centrale kanalen Instagram, Facebook en LinkedIn. Romy Onderwater van RA*W: ‘We willen voor alle doelgroepen de juiste inhoud en inspiratie kunnen bieden. Daar stemmen we de sessies op af. We zien ook dat we kunnen bijdragen aan meer diversiteit in de branche, dat begint bij diverser talent. Daarom is onze ambitie om een zo divers mogelijke groep aan te spreken en ook aan te trekken in het bestuur, onder leiding van Miles Momoh en Noël Peskens.’ 

Programma

Vanwege COVID-19 heeft RA*W het jaarlijkse sessie programma moeten aanpassen. Na meerdere digitale sessies en een podcast, ligt de focus nu meer op online content om verdieping en inspiratie te kunnen blijven geven aan de community. 

Lees ook: Cannes Lions of SXSW? Het vak verandert, dus ook de bestemming, toen er nog geen corona was.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie