Premium

Remy Kurpershoek gaat Publicis Creative leiden

Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff vertrekken. Bo The gaat volledig terug naar Boomerang.

Remy Kurpershoek (links) en Eduardo Marques (cco Publicis Groupe NL)

Remy Kurpershoek is aangesteld als de nieuwe managing director en daarnaast chief creative officer van Publicis Creative (onderdeel van Publicis Groupe NL).

Kurpershoek deed in het verleden ruime bureau-ervaring op bij onder meer JWT, BSUR en XXS. De afgelopen jaren was hij voornamelijk als freelance creative director actief.

Met de benoeming vertrekken Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff als executive creative directors bij Publicis Creative. Zij waren sinds april 2021 als duo werkzaam bij het bureau. Het is niet bekend wat ze nu gaan doen.

Het afgelopen jaar stond Bo The aan het roer van Publicis Creative, naast zijn bestaande werkzaamheden als ceo van Boomerang (ook onderdeel van Publicis). Het is de bedoeling dat The met de komst van Kurpershoek zijn aandacht weer volledig op Boomerang kan richten. 

Strakkere propositie

Kurpershoek krijgt onder meer de opdracht om de propositie van Publicis Creative 'strakker vorm te geven'. 'We willen een duidelijkere signature als bureau hebben, daar gaan we met Remy aan werken', zegt een woordvoerder van het bureau desgevraagd. 

Anders gezegd moet er meer de nadruk gelegd worden op 'het verder ontwikkelen van de creatieve teams van Publicis Creative, waar nog steeds gebruik gemaakt wordt van de capaciteiten van de gehele Publicis-groep', zo lezen we in een vrij algemene persverklaring.

Kurpershoek: 'In deze hybride rol omarm ik de combinatie van creativiteit en zakelijk leiderschap. Ik kijk ernaar uit om het team verder te ontwikkelen en gezamenlijk voort te bouwen op de creatieve route die is ingeslagen.'

Onder de paraplu van Publicis Groupe Nederland vallen onder meer Publicis Creative (creatie), Boomerang (creatie) en Publicis Media (media). Bij Publicis Creative werken zo'n vijftig mensen op merken als Liga en Eneco.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie