Stefan Bothoff nieuwe business director Tosti Creative

Hij komt van Orderchamp. De stap van Bothoff past in de trend van marketeers die steeds vaker de oversteek naar bureauzijde lijken te maken.

Stefan Bothoff voor het nieuwe kantoor van Tosti Creative

Stefan Bothoff (33) is gestart als de nieuwe business director van Tosti Creative. Het betreft een nieuwe rol binnen het Amsterdamse bureau. Hij komt van tech-scale-up Orderchamp, waar hij de laatste 1,5 jaar als head of communication and branding werkte. Langer werkte Bothoff bij VodafoneZiggo, van 2016 tot 2021 in de rol van social media manager en head of brand. In een verder verleden werkte hij voor Omnicom Media Group en bureau VRHL.

Bothoff maakt bewust de keuze om van klantzijde terug te keren naar bureauzijde. Volgens de marketeer/bureauman doet Tosti Creative iets dat steeds belangrijker wordt, namelijk merken helpen opvallen door hun merkgedachte in de praktijk te brengen. 'Practice what you preach. De consument krijgt tegenwoordig zoveel advertenties te zien, dat je er als merk nauwelijks uit kunt springen. Je moet als merk laten zien waar je voor staat en daarmee aandacht verdienen. En dat is wat ik bij Tosti voor merken ga doen’, aldus de nieuweling.

Tosti Creative nam recent ook Alvin de Groot aan, als senior creatief. Het bureau is recent verhuisd naar de Stadhouderskade in Amsterdam. Tosti Creative is bekend van 'pr-waardige merkactivaties', zoals het Hema-huwelijk en meer recent de pop-up-kapperszaak The Cut Club voor Desperados.

Oversteek

De move van Bothoff past in een trend van marketeers die steeds vaker de oversteek naar bureauzijde lijken te maken. Recent gingen bekende namen als Frederike den Ottelander (Ikea/Buutvrij), Yvette Belt (KPN/Alfred) en Margriet de Kroon (YoungCapital/Herc/Inner Circle) hem voor. Binnenkort volgt op Adformatie een achtergrondartikel over dit onderwerp.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie